پلاستوفوم چیست و چه کاربردی دارد؟

ترمیم کننده بتن چیست؟
فروردین ۵, ۱۴۰۳
بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب با کمترین هزینه
بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب با کمترین هزینه
فروردین ۵, ۱۴۰۳
نمایش همه

پلاستوفوم چیست و چه کاربردی دارد؟

پلاستوفوم چیست و چه کاربردی دارد؟

پلاستوفوم چیست و چه کاربردی دارد؟

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد پلاستوفوم چیست و چه کاربردی دارد؟ در واقع پلاستوفوم به صورت یک پلیمر سفید رنگ می باشد که در برابر رطوبت، صدا و حرارت به صورت عایق عمل می کند. معمولا از این متریال در صنایعی مانند ساختمان سازی استفاده می کنند. ساختار سلولی منحصر به فرد در پلاستوفوم ها باعث می شود که در مقابل رشد باکتری ها از مقاومت زیادی برخوردار هستند. در ادامه به بررسی کاربردهای این محصول می پردازیم.

مقالات مرتبط

کاربرد پلاستوفوم چیست؟

کاربرد پلاستوفوم چیست؟ پلاستوفوم از کاربرد گسترده ای برخوردار است. یکی از مهمترین کاربردهای یونولیت ها پس از ساختمان سازی استفاده از آن در حمل و نقل می باشد. علاوه بر این از پلاستوفوم ها برای نگهداری از محصولاتی مانند داروها استفاده می کنند. یکی از کاربردهای یونولیت ها استفاده از آن ها برای ساخت یونولیت های سقفی است. استفاده از این محصول موجب می شود که ساختمان ها را در برابر زلزله مقاومت زیادی داشته باشند.

بسته بندی کالاها به عنوان یکی از مهمترین کاربردهای پلاستوفوم می باشد. استفاده از این متریال برای بسته بندی موجب می شود که کالاها در برابر هر نوع آسیبی محافظت شوند. قابلیت عایق کنندگی بالا موجب شده که یونولیت ها در مقابل فشار، سرما، گرما، فشار و رطوبت پایداری زیادی داشته باشند.

کاربرد دیگر پلاستوفوم جیست؟ استفاده از یونولیت ها در ساختمان سازی در سال های اخیر با استقبال زیادی روبرو شده است. یونولیت ها در قالب بلوک های سقفی، دیواری تولید می شوند.

 

کاربرد پلاستوفوم چیست؟

مزایای پلاستوفوم چیست

همانطور که قبلا اشاره کردیم پلاستوفوم ها به عنوان یک متریال پلاستیکی شناخته می شوند که در صنعت ساختمان سازی، خودروسازی، بسته بندی و دیگر صنایع کاربرد دارد. در زیر قصد داریم به مزایای پلاستوفوم ها بپردازیم.

§         وزن سبک

پلاستوفوم ها از وزن کمی برخوردار هستند، همین امر موجب شده که به عنوان یک گزینه ی مناسب برای کاربردهایی باشد که به متریال های سبک نیاز دارند. این موارد شامل بسته بندی، وسایل الکترونیکی، ساخت دیوار و سقف ها و ….. می باشند.

§         عایق حرارتی

در ادامه کاربرد پلاستوفوم چیست باید بگوییم که به عنوان یک عایق حرارتی فوق العاده ای برخوردار است. معمولا از آن برای کاربردهایی استفاده می شود که به عایق شدن نیاز دارند. می توانید از این محصول برای سیستم های سرمایشی، گرمایشی و خنک کننده استفاده کنید.

§         قابلیت بازیافت شدن

یونولیت یا پلاستوفوم از قابلیت بازیافتی برخوردار است. در صورتی که این محصول کارایی خود را از دست بدهد می توانید آن را بازیافت کرده و در محصولات پلاستیکی به کار ببرید.

تماس بگیرید

ویژگی های پلاستوفوم چیست؟

یکی از مهمترین ویژگی های پلاستوفوم ها که باعث محبوبیت آن ها شده مقاومت بالای این محصولات در برابر حرارت و آتش سوزی است. علاوه بر این پلاستوفوم ها بسیار سبک وزن هستند و حمل و نقل آن ها به سادگی انجام می گیرد.

سهولت در برش دادن یکی دیگر از قابلیت های پلاستوفوم ها می باشد. قابلیت برش دهی ساده موجب شده که در صنعت ساختمان سازی بسیار مورد توجه قرار بگیرد. پیمانکاران می توانند یونولیت ها را بر اساس نیاز خود برش دهند.

در ادامه .یژگی های پلاستوفوم چیست باید بگوییم مهمترین کاربرد این متریال در صنعت ساختمان سازی می باشد. استفاده از آن ها در صنعت ساختمان سازی موجب می شود که مصرف انرژی به میزان زیادی کاهش پیدا کند و به مقدار زیادی در آن صرفه جویی شود. ساختار پلاستوفوم هایی که به عنوان فوم ها و بلوک های ساختمانی به کار می روند به گونه ای طراحی شده اند که در ساختار آن ها از مواد نشوز استفاده شده است. بنابراین می توانند تا مدتی در برابر سوختن و آتش سوزی مقاومت کنند.

این نوع از پلاستوفوم ها فاقد مواد شیمیایی هستند، در زمان آتش سوزی به محیط  زیست آسیب نمی رسانند. معمولا این نوع یونولیت را با عنوان کند سوز می شناسند.

ویژگی های پلاستوفوم چیست؟

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی ویژگی ها و کاربرد پلاستوفوم چیست پرداختیم. یکی از مهمترین نکاتی که در رابطه با خرید این محصولات وجود دارد انتخاب محصولات استاندارد و باکیفیت می باشد. بنابراین در هنگام خرید آن ها باید نهایت دقت را به خرج داده و از مراکز معتبر مانند آسمان فوم خرید خود را انجام دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.