ترمیم کننده بتن چیست؟

خرید انواع یونولیت های سقفی
خرید انواع یونولیت های سقفی
فروردین ۴, ۱۴۰۳
پلاستوفوم چیست و چه کاربردی دارد؟
پلاستوفوم چیست و چه کاربردی دارد؟
فروردین ۴, ۱۴۰۳
نمایش همه

ترمیم کننده بتن چیست؟

ترمیم کننده بتن چیست؟

امکان دارد، که بتن بَر اثر انواعی از عوامل چون؛ برخورد با برخی از مواد یا خوردگی آرماتورها و… دچار خرابی و آسیب بشود. از سویی دیگر احتمال اینکه بَر اثر عدمِ اجرای صحیح بتن بدان صدمه رسد، وجود دارد. در این هنگام شما می توانید، از ترمیم کننده بتن برای اصلاح خرابی ها استفاده کنید.

مقالات مرتبط

با ما در ادامه این مطلب از خود در آسمان فوم همراه باشید، تا با این مواد بیشتر و بهتر آشنا بشوید. البته شما عزیزان در صورتِ وجودِ سؤالاتی بیشتر در این زمینه امکانِ تماس با متخصصان ما را خواهید داشت.

با ترمیم کننده بتن بیشتر آشنا بشوید!

اصلاً برای چه فرآیندِ ترمیم بتن در پیش گرفته می شود! آیا می دانید؟ در واقع چنین مراحلی در راستای مقاوم سازی بتن، افزایش طولِ عمرِ مفید آن صورت می گیرد. به عبارتی بنا بَر دلایلی مختلف و برخورد با انواعی از شرایط آب و هوایی امکان دارد، که بتن دچار آسیب بشود. حال آنکه ترمیم بتن با مواد و مصالح ترمیمی صورت می گیرد. در استفاده از چنین مصالح هایی بایست در نظر داشته باشید، که کاملاً با بتن هماهنگ باشد. از سویی دیگر بتواند، به بتن و میلگردها وصل بشود!

 

با ترمیم کننده بتن بیشتر آشنا بشوید!

مواد تشکیل دهنده ترمیم بتن چیست!

سطح هایی از بتن که با آسیب هایی کم یا زیاد مواجه شده است، را نمی توان با خودِ بتن ترمیم نمود. چرا که چنین مواد هایی دارای سنگ دانه هایی اعم از ریز و درشت بوده که وجودِ آنها در بتن جدید و قدیم از پیوند درست‌شان پیش گیری می کند. به همین خاطر است، که در این راستا از ترمیم کننده بتن استفاده شده و شما می توانید، بهترین نتیجه ها را در کنارِ این مواد تجربه کنید.

در واقع این ملات ها برای بازیابی کارآیی بتن صدمه دیده به کارآیی قبلی‌شان طراحی شده اند. پس با این ملات شما می توانید، به؛ افزایش ماندگاری و طول عمرِ ساخت و ساز، رفعِ تمامی کم و کاستی ها، بهبودِ شکل و شمایل ظاهری و… منجر شوید. ما در ادامه به معرفی دو نمونه از این ترمیم کننده ها برای بتن خواهیم پرداخت. پس همچنان با ما همراه باشید!

تماس بگیرید

انواعِ ملات برای ساخت ترمیم کننده ها برای بتن!

برای ساخت ترمیم کننده بتن بایست جوانب گوناگونی برسی بشود. مثلاً سطح آسیب وارده چقدر بوده یا انتظار شما از عملکرد آن چقدر است! ما در قسمتِ زیر به دو نمونه از ملات ها برای ساختِ این ترکیب اشاره خواهیم نمود؛

·         ملات ترمیمی از سیمان

این قبیل از ملات ترمیمی بَر پایه سیمان ساخته می شود. درون این نمونه از ملات ها به دلیل وجودِ پلیمرهایی مختلف چون؛ چسب بتن با انواعی از مصالح ساختمانی همانند بتن و سنگ چسبندگی ایجاد می کند. ترمیم کننده بتن بَر پایه سیمان می تواند، سَطحِ بتن را نفوذ ناپذیر بنماید. اینگونه عوامل بیرونی به درون بتن نفوذ پیدا نمی کند و بَر طولِ عمر آن افزوده می شود.

·         ملات ترمیمی از پلیمر

این نوعِ از ترمیم کننده ها با نامِ معمولی شناخته شده و با دانه بندی مناسب طراحی می شود. با توجه به انواعی از پلیمر فعال درون این ترمیم کننده، چسبندگی بسیار مناسبی را به ارمغان می آورد. همچنین می تواند، استحکام فشاری بالایی را به همراه آورد. از جمله ویژگی این ترمیم کننده بتن می توان به چسبندگی مناسب، استحکام در مقابل سایش و خوردگی و نفوذ ناپذیری اشاره بنماییم.

 

انواعِ ملات برای ساخت ترمیم کننده ها برای بتن!

چگونه می توان از ملات های ترمیم کننده استفاده نمود!

اوّلین کاری که باید انجام بدهیم، تمیز نمودنِ سطحِ آسیب دیده بتن از هر نوع آلودگی خواهد بود. مثل؛ سنگ دانه ها یا رنگ و…! امکان دارد، سَطحِ آسیب وارده به بتن قدری باشد، که میلگرد تقویت کننده دیده شود. در این قبیل از مواقع بُرس سیمی به کار شما خواهد آمد. بعد بایست با ماده محافظ ضد زنگی پوشیده گردد!

برای آنکه ارتباطی بهتر میان مصالح و بتن قبلی برقرار بشود، سطحِ بتن می‌باید مضرس بشود. ترمیم کننده بتن بنا بَر دستورالعمل های سازنده تهیه خواهد شد. بعد از آن مواد ترکیب شده با بهره گیری از پاشش بَر روی سطوح آسیب دیده اجراء می گردد. مدّت زمانی باید صبر شده و کار به پایانِ خود برسد.

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طولِ این مطلبِ از خود در آسمان فوم به بررسی جوانبِ گوناگون ترمیم کننده بتن پرداختیم. همانطور که خواندید، این نوعِ از ملات ها در راستای رفعِ آسیب به وجود آمده بَر روی بتن مورد استفاده قرار می گیرد. انواعی مختلف داشته و بایست بنا بَر میزان صدمات وارده مورد استفاده قرار بگیرد. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.