پلی استایرن منبسط شده یا یونولیت سقفی برای عایق سازی سقف

فوم و یونولیت سقفی
درباره مزایا و معایب انواع فوم و یونولیت سقفی
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۸
الزامات فنی در استفاده از بلوک های یونولیت سقفی
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۸

پلی استایرن منبسط شده یا یونولیت سقفی یکی از مواد کاربردی در ساختمان ها است که برای عایق سازی سقف در ساختمان های مختلف طراحی شده است. این  پانل های یونولیتی برای بازسازی سقف ساختمان های تجاری که قدیمی هستند نیز بسیار مناسب می باشد. یونولیت سقفی استاندارد عبارتند از قطعات یونولیتی یا همان پانل های تخت که بر اساس ارزش R طراحی و تولید می شوند. این پنل ها دارای کانال هایی هستند جریان آب را از سقف به سمت مجرای خروجی جمع آوری رواناب، هدایت می کند. البته یک نکته در این مورد قابل توجه است؛ داخل بستر پنل های یونولیت سقفی به طور واقع، هیچ کانال یا مجرایی وجود ندارد و منظور از کانال هدایت کننده رواناب در حقیقت نحوه چیدمان یونولیت ها در سقف می باشد، به گونه ای که یک مجرای مخصوص برای خروج آب های اضافی جمع شده روی سقف ایجاد گردد. یونولیت سقفی استاندارد، فوم سقفی یا ورق یونولیتی در برابر نفوذ آب مقاوم است و به همین دلیل ساختمان های تجاری که سقف بدون شیب دارند، از نفوذ آب تجمع یافته بر روی سقف ساختمان در امان هستند.

یکی دیگر از موارد کاربردی یونولیت سقفی در عایق سازی سقف ساختمان های اداری به این صورت است که این مواد می توانند به راحتی با سایر مواد عایق کننده ساختمان تلفیق شوند و عایق کنده هایی با ارزش R بالاتر ارائه دهند. در حال حاضر انواع فوم سقفی که برای ساختمان های تجاری به کار می رود، قابل استفاده در ساختمان های بازسازی شده نیز می باشد. با توجه به وزن بسیار سبک و سختی پنل های یونولیت سقفی استاندارد، نصب آنها در میان مصالحی که در سقف استفاده شده‌اند بسیار راحت است. برای این کار، ورق های یونولیتی باید به ابعاد مشخص در کارخانه برش داده شود تا به راحتی در فضای مورد نظر قرار گیرند.

استفاده از پانل های یونولیت سقفی برای سقف ساختمان هایی که دارای شیب است مانند سقف کلیسا، خانه های ویلایی و خانه های با سقف شیروانی، بسیار ایده آل است. برای این مدل سقف ها عموماً مهندسان ابتدا طرح اولیه را با استفاده از نرم افزارهای مخصوص طراحی می کنند و سپس مصالح و مواد ساختمانی را به محل انتقال می دهد.

یونولیت سقفی

 مزایای خرید یونولیت سقفی استاندارد

  • امکان خرید یونولیت سقفی طبق نیاز مشتری
  • هزینه نصب و راه اندازی ارزان
  • هزینه حمل و نقل یونولیت سقفی
  • استفاده از خدمات پشتیبانی محصول و مشاوره خرید یونولیت سقفی استاندارد برای پروژه های ساختمانی
  • دوام و عمر بالا در ساختمان
  • مقاومت در برابر حریق و آتش سوزی
  • کیفیت بسیار بالا
  • قابل برش به ابعاد دلخواه
  • تامین امنیت ساختمان مسکونی در برابر حریق

 برخی از معایب استفاده از یونولیت سقفی استاندارد

  • در صورت نا آشنا بودن و غیر حرفه‌ای بودن کارگران ساختمانی در عایق سازی خانه، احتمال شکستن پانل‌های یونولیت سقفی در حین بتن ریزی وجود دارد.
  • یونولیت سقفی استاندارد که از ضایعات یونولیت تهیه شده است، پایداری لازم را در برابر آتش سوزی ندارد. به این ترتیب چنانچه در اثر حرارت، آتش سوزی به یونیت ها نفوذ کند، آتش به سرعت در قسمت حادثه دیده، منتشر می شود.
  • عدم برش مناسب ورق یونولیت منجر به اختلال در عایق سازی سقف و دیوارها می شود.
  • از پنل های یونولیت سقفی استاندارد نمی‌توان برای عایق سازی دیوارها یا کف ساختمان استفاده کرد. برای دیوارها از ورق یونولیتی که به صورت مستطیل با ضخامت چند سانتی متر است استفاده می شود.
  • تولید ضایعات گرانول های یونولیتی در محوطه ساختمانی یک عیب محسوب می شود چرا که ممکن است دستگاه تنفس کارگران را تحریک کند.
  • تفاوت ضریب انبساط در پنل های یونولیتی با سایر مصالح نظیر گچ، بتن و تیرهای آهن موجب اختلال در عملکرد هر یک به صورت جداگانه می شود. در برخی موارد ممکن است سقف گچی ترک بخورد.

ابعاد یونولیت سقفی استاندارد

 یونولیت سقفی استاندارد در کارخانه با ابعاد طول و عرض مشخص تولید می‌شود. بسته به نیاز پروژه های ساختمانی در هر یک از انواع یونولیت سقفی در سقف نصب می‌شوند. برخی از انواع یونولیت های سقفی از نظر ابعاد و اندازه به صورت زیر معرفی می شوند:

  • یونولیت با طول ۲ متر، ارتفاع ۲۰ و ۲۵ سانتیمتر و عرض ۶۵ سانتی متر
  • یونولیت سقفی با طول ۲ متر، عرض ۵۰ سانتی متر و ارتفاع ۱۵ سانتی متر
  • فوم سقفی حفره دار با طول ۱۱۰ سانتی متر، عرض ۵۰ سانتی متر و ارتفاع ۲۵ سانتی متر – این نوع ورق های یونولیتی حفره دار به دلیل وجود حفره ها در بستر فوم، نوعی عایق صدا و حرارت هستند.

یونولیت سقفی استاندارد

قیمت یونولیت سقفی استاندارد

قیمت خرید یونولیت سقفی استاندارد و ورق های یونولیتی بر اساس تراکم در هر متر مکعب اندازه گیری می شود. به صورت استاندارد، تراکم ورق های یونولیتی برابر با ۸ کیلوگرم بر مترمکعب گزارش شده است. البته فروش فوم سقفی و یونولیت سقفی استاندارد بر اساس سطح انجام می شود؛ به طور مثال برای سطح ۱۰۰ متر مربع ابعاد و اندازه های فوم سقفی یا پانل های یونولیتی محاسبه می شود و در نهایت قیمت خرید فوم یا خرید یونولیت ها تخمین زده می شود. برای جلوگیری از هدر رفتن یونولیت ها در هنگام عایق سازی ساختمان، برخی از پیمانکاران تعدادی متریال اضافی نیز خریداری می‌کنند که در صورت نیاز از آنها استفاده کنند. البته این امر غیر متداول است.

 تعداد یونولیت سقفی استاندارد برای نصب روی سقف

در انتخاب تعداد یونولیت سقفی که قرار است روی نصب نصب کنید به یک عامل مهم باید دقت داشته باشید. ابعاد یونولیت سقفی استاندارد تعیین کننده تعداد نهایی آنها روی سقف است؛ به این مفهوم که مساحت سقف به طور مثال، صد متر مربع تعیین می شود؛ به طور عادی این مساحت به مساحت بلوک یونولیت سقفی تقسیم می شود تا تعداد یونولیت های قابل استفاده به دست آید. اما در حقیقت این طور نیست.

طبق محاسبات مهندسی، بخشی از ارزیابی ها باید به محاسبه فضای اضافی میان مصالح فلزی مانند تیرچه ها و میلگردها و همچنین فضای موجود بین هر یک از یونولیت سقفی استاندارد که کنار هم نصب می شوند به دقت اختصاص داده شود. اگر به صورت مدل اول بخواهیم محاسبه کنیم، به طور فرضی مساحت سطح سقف یک ساختمان را برابر با صد متر مربع و مساحت یونولیت را برابر با ۱۰۰۰ سانتی متر مربع فرض کنید؛ تعداد یونولیت سقفی استاندارد که می‌تواند سطح را به طور کامل پوشش دهد ۱۰ عدد است. ابعاد یونولیت سقفی، ۲ متر و ۵۰ سانتی متر در نظر گرفته شده است. با توجه به روش دوم محاسباتی که با در نظر گرفتن فضاهای اضافی برای مصالح فلزی به دست می آید، اعدادی غیر از این ها حاصل می شود.

 

جهت اطلاعات بیشتر از قیمت یونولیت سقفی و یا سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن های تماس :

۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۱
۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۲
۰۲۱۵۶۳۹۱۲۵۲
۰۹۱۲۷۰۹۰۲۰۰

آدرس کارخانه :تهران- شهرک صنعتی نصیرآباد ، خیابان سرو، سرو ۱۹، قطعه ۶۴ پلاک ۲

خلاصه
تاریخ
عنوان
پلی استایرن منبسط شده یا یونولیت سقفی برای عایق سازی سقف
امتیاز
۵1star1star1star1star1star