یونولیت فشرده و محیط زیست

فوم و یونولیت سقفی
بازیافت فوم و یونولیت سقفی در کارخانه
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۸
یونولیت نسوز سقفی
یونولیت نسوز سقفی
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۸

یونولیت فشرده با یونولیت معمولی از نظر کیفیت ، وزن ، قیمت متفاوت می باشند.یونولیت ها ساخته شده از دانه های منبسط شده پلی استایرن می باشند.این دانه ها توسط دستگاه های مخصوص خشک می شوند و سپس به ابعاد دلخواه برش می خورند.

یونولیت فشرده چیست؟!

همانطور که از اسم این محصول پیداست این نوع یونولیت از فشردگی بیشتری نسبت به نوع معمولی آن برخوردارست و همین امر سبب شده تا در عایق سازی ساختمان ها کاربرد ویژه ای داشته باشد.فوم فشرده از چگالی و کیفیت بالاتری برخوردار هستند و به نسبت یونولیت ها وزن بیشتری دارند.یونولیت های فشرده تحمل میزان فشردگی بیشتری نسبت به یونولیت های معمولی دارند.

یونولیت فشرده و محیط زیست

کاربرد یونولیت فشرده

همانطور که قبلا گفته شد فوم فشرده از وزن و چگالی بالاتری برخوردار است و دانسیته یا چگالی یونولیت با وزن آن رابطه مستفیم دارد.فوم فشرده در صنایع مختلفی کاربرد دارد که پررنگ ترین نقش یونولیت های فشرده در صنعت ساختمان سازی می باشد.اما از این محصول در بسته بندی ، ساخت خودرو ، مجسمه سازی و ساخت ماکت و ساخت اسباب بازی ها استفاده میشود.همچنین از این محصول برای عایق سازی نیز استفاده میشود.

ویژگی های پلاستوفوم فشرده

  • یونولیت های فشرده بدلیل اینکه بیش از ۹۰% حجم آنها از هوا تشکیل شده از مقاوت بالایی نسبت به حرارت برخوردار هستند
  • تغییرات آب و هوایی تاثیری بر ساختار و ضخامت آنها نمی گذارد
  • تحمل فشار بارهای سنگین را دارند و براحتی شکسته نمیشوند
  • بدلیل اینکه عایق خوبی در رابطه با رسانای الکتریکی هستند ، از آنها میتوان در جریان های الکتریکی استفاده مناسب کرد
  • ضد آب هستند و هنگامی که در مجاورت آب باشند مقدار خیلی کمی از آب را جذب خود می کنند
  • مقاوت شیمیایی آنها بسیار بالا می باشد
  • فوم فشرده در برابر نمک و محلولهای قلیایی مقاوم هستند
  • براحتی فرسوده و پوسیده نمی شوند
  • عایق مناسبی در برابر صدا هستند
  • از مهم ترین ویژگیهای فوم فشرده قابل بازیافت بودن آن است و نخاله ندارند
  • ضربه گیر مناسب برای حمل کالاهای حساس می باشند

قیمت یونولیت فشرده

قیمت یونولیت فشرده به عوامل مختلفی بستگی دارد مثل ضخامت آن ابعاد آن ، برند تولید کننده و … که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

  1. یونولیت ها دارای تاریخ انقضا می باشند : یونولیت های فشرده دارای تاریخ تولید و انقضا می باشند مثل مواد غذایی که هر روز خریداری می کنید و تاریخ تولید و انقضای آن را بررسی میکنید.یونولیت فشرده هم از این قانون مستثنی نیستند.فوم های فشرده بعد از مدت زمانی که کارخانه تولید کننده مشخص کرده ، استاندارد و کارآیی لازم را ندارد و خرید و استفاده از آنها در صورت انقضا توصیه نمیشود.بعضی اوقات دیده میشود که افرادی سودجو این یونولیت های فشرده را از کارخانجات تولید کننده به عنوان ضایعات جمع آوری میکنند و در بازار به قیمت یونولیت تازه تولید شده به فروش می رسانند.
  2. ضخامت یونولیت های فشرده ،یکی ازعوال تاثیر گذار بر قیمت :همانطور که میدانید برای سفارش یونولیت فشرده نیازمند ابعاد ، ضخامت و چگالی می باشید.ضخامت یونولیت یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت یونولیت می باشد.ضخامت یونولیت هر چقدر بیشتر باشد در وزن و قیمت آن تاثیر مستفیم دارد.شما میتوانید برای مشاوره از ابعاد ، ضخامت و چگالی یونولیت خود با همکاران ما در بخش تماس با ما ، تماس بگیرید.
  3. چگالی و فشردگی یونولیت : دانسیته یا همان چگالی یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت یونولیت فشرده می باشد.هر چه چگالی یونولیت بالاتر باشد وزن و قیمت آن افزایش خواهد یافت.یونولیت فشرده با چگالی ۴۰ به بالا شناخته می شود.
  4. برند تولید کننده : برند تولید کننده یونولیت فشرده در قیمت این محصول تاثیر گذار می باشد.شرکت تولید کننده که سابقه ای درخشان در زمینه تولید فوم های فشرده دارد با تولید کننده بی تجربه ای که دارای کارنامه بی کیفیت در این زمینه می باشد تفاوت هایی دارد که مشتری به این نکات توجه میکند و در قیمت این محصول تاثیر مستفیم دارد
  5. مواد اولیه مورد استفاده در تولید : مواد بکار رفته در تولید یونولیت های فشرده همگی از پلی استایرن می باشد که از مواد پتروشیمی اسخراج می شوند.این مواد میتوانند تولید داخل باشند و هم میتوانند وارداتی و درجه ۱ باشند که این موارد در تعیین قیمت گذاری نقش دارند.

خرید فوم فشرده

خرید یونولیت فشرده که کاربردهای بسیاری در صنایع دارند یکی از موضوعات مورد بحث می باشد.شما عزیزان میتوانید با استعلام شرکت تولیدی آسمان فوم و تماس با کارشناسان ما از کارنامه موفق ما طی ۲۰ سال اخیر اطمینان حاصل فرمایید.اینکه یونولیت فشرده از کجا بخرم؟ یا اینکه یونولیت فشرده با کیفیت از کجا تهیه کنم؟ و ارزان ترین فوم فشرده را از کجا خریداری کنم موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

چرا یونولیت فشرده را از آسمان فوم خریداری کنیم؟

شرکت تولیدی آسمان فوم رباط با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه تولید انواع یونولیت ها اعم از یونولیت دیواری ، سقفی ، بسته بندی ، فوم فشرده و دیگر یونولیت های مصرفی و با ارسال به تمامی نقاط کشور عزیزمان و صادرات به کشورهای همسایه توانسته اعتباری بین الملی در زمینه تولید یونولیت های با کیفیت بدست آورد.لذا برای هر گونه سفارش با ابعاد های مختلف و ضخامت و چگالی مورد نیاز با ما تماس بگیرید.شما میتوانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا در صورت لزوم برای خرید و ارسال و حتی مشاوره خرید و استفاده محصولات یونولیتی کمک بگیرید.

بهترین قیمت یونولیت فشرده

تولید فوم فشرده با بهترین متریال های داخلی و وارداتی با رعایت استانداردهای بین الملی و با تکیه بر کادری مجرب این امکان را فراهم ساخته تا در بازار رقابتی یونولیت بتوانیم بهترین و ارزان ترین قیمت فوم فشرده را با بهترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

یونولیت فشرده و محیط زیست

ارسال یونولیت فشرده به شهرستان ها

فروش عمده فوم های فشرده به صورتی ورقی و … به تمامی شهرهای ایران تنها با تماس ۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۱ و ۰۹۱۲۷۰۹۰۲۰۰ و برای مشاوره میتوانید با شماره های ذکر شده و همچنین با ارسال نامه الکترونیکی که در پایین قسمت تماس با ما وجود دارد تماس حاصل فرمائید.ساعت کاری شرکت تولیدی آسمان فوم رباط شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷:۳۰ و پنج شنبه ها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳ می باشد.

پلاستوفوم فشرده و محیط زیست

یونولیت فشرده یا یونولیت فشرده یا در اصطلاح EPS ، یک ماده اولیه با خواص مکانیکی و فیزیکی بسیار عالی برای تولید انواع یونولیت سقفی، ظروف پلیمری، فوم سقفی و تجهیزات بسته بندی می باشد. فوم سقفی و یونولیت سقفی با وزن بسیار سبک و با ویژگی حرارتی بسیار عالی از نظر عایق حرارتی و همچنین پایداری در برابر نفوذ آب و گسترش حریق، با استفاده از پلاستوفوم فشرده تولید می شوند.

علی رغم کاربردهای گسترده فوم فشرده در صنایع مختلف، تاثیرات زیست محیطی آن در اکثر موارد نادیده گرفته می شود. یونولیت ها مواد پلیمری هستند که روزانه حجم زیادی از آنها را در زندگی روزمره استفاده می کنیم. درصد بسیاری از یونولیت ها به طور مستقیم و غیر مستقیم به محیط زیست وارد می شود. گذشته از بحث کاربردی یونولیت سقفی، انواع فوم و ظروف یونولیتی، مسئله حفاظت از محیط زیست و  در امان بودن محیط زیست از اثرات ورود یونولیت ها، مبحثی است که به یک چالش برای کارشناسان این حوزه مبدل گشته است.

کارشناسان محیط زیست، فعالان حوزه مواد یونولیت فشرده و همچنین متریال یونولیتی که در ساختمان سازی به کار می رود، مهمترین راهکار برای حفاظت از محیط زیست در برابر اثرات مخرب یونولیت ها را بازیافت این مواد می دانند. بر همین اساس این مطلب را به طور اختصاصی به بررسی مزایای بازیافت یونولیت فشرده در حفاظت محیط زیست و همچنین راهکارهای مناسب برای مصرف کنندگان و جوامع برای مدیریت بهتر در استفاده از مواد پلی استایرن، اختصاص داده ایم. برکسی پوشیده نیست که هر جامعه اگر بخواهد محیط زیست خود را حفاظت کند باید به استانداردهای زیست محیطی و همچنین مسائل بازیافت را پس از مصرف یک محصول، مورد قرار دهد. پلی استایرن منبسط شده نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

 

 تعریف کوتاه از یونولیت فشرده

یونولیت فشرده یک پلاستیک سلولی سخت و با دوام است. یونولیت فشرده در کارخانه به شکل ها و ابعاد مختلف در می‌آید و در موارد متفاوت به کار می رود. تولید یونولیت سقفی، ورق های یونولیتی ظروف نگهداری مواد غذایی، گوشت و ماهی بسته بندی شده، تولید بسته های نگهدارنده قطعات الکترونیکی و پانل های عایق سازی ساختمان، نمونه ای از مهمترین کاربرد های یونولیت فشرده هستند. در ادامه مطلب با شرح بیشتری از این ماده پلیمری آشنا خواهیم شد.

آنچه در مورد یونولیت فشرده اهمیت دارد این است که هنگام تولید یونولیت فشرده به شکل فوم و یونولیت، حفره‌هایی داخل یونولیت شکل می گیرد. این حفره ها موجب وزن سبک یونولیت و همچنین عایق بودن آن در برابر حرارت می شود.

 

 مواد خام برای تولید یونولیت فشرده

یونولیت فشرده

ماده اولیه فوم فشرده که آن را در قالب ظروف یا یونولیت سقفی مشاهده می کنیم از نفت خام به دست می آید. نفت خام پس از ورود به پالایشگاه، تحت فرآیند تقطیر قرار گرفته و هیدروکربن‌های آن جداسازی می شود. در فرایند جداسازی هیدروکربن ها، قسمتی از آن منجر به تولید انواع سوخت می گردد؛ سوخت ها در مصارف مختلف به کار می رود. بخش دیگری از محصولات ناشی از جداسازی هیدروکربن ها شامل ترکیباتی نظیر آسفالت، قیر، کک، پارافین، اسید سولفوریک، مواد سولفوردار، واکس، روان کننده ها و آلکن ها می باشند.

دسته دوم از مواد نفتی به طور گسترده در تولید صنایع پلاستیک به کار می‌روند که مقدار آن برابر با ۴ درصد گزارش شده است. ۹۶ درصد از محصولات دیگر که توسط مشتقات نفتی تولید می شوند در صنایع تولید پلیمرها و مواد شیمیایی، روغن و غیره به کار می رود و از چهار درصد باقی مانده، حدود یک دهم درصد به تولید فوم فشرده اختصاص می یابد.

 

مراحل تولید یونولیت فشرده

یونولیت فشرده

مواد خام تولید فوم فشرده در واقع همان پلی استایرن است که در مرحله پیش منبسط شده قرار گرفته و سپس به صورت جامع تبدیل می شود. در این فرایندها، پلاستوفوم فشرده شده تحت عملیات قالب گیری به بلوک های سخت و محکم پلی استایرن تبدیل می‌شود. در ادامه، بلوک ها به ابعاد استاندارد، برش داده می شوند که در حقیقت همان محصولاتی هستند که تحت عنوان یونولیت سقفی، آن را در بازار می شناسیم.

مرحله برش قالبگیری، بنابر سفارش مشتریان و نوع کاربرد، فوم فشرده به شکل های مختلف مانند جعبه های بسته بندی محصولات برقی و یا ظروف نگه داری مواد غذایی تبدیل می شود. شاید تعجب کنید اگر بگوییم یکی از محصولات جانبی پس از تولید فوم فشرده، تجهیزات ضربه‌گیر برای نصب در کلاه ایمنی می باشد.

 

 مزایای استفاده از پلاستوفوم فشرده در پروژه های ساخت و ساز

یونولیت فشرده

علاوه بر یونولیت سقفی و فوم سقفی که برای عایق سازی دیوار و سقف به کار می رود، ویژگی های دیگر نظیر هدایت حرارتی پایین، وزن سبک، مقاومت مکانیکی بالا، عدم جذب رطوبت، پایداری شیمیایی، سهولت در نصب و راه اندازی و غیره موجب شده است فوم فشرده برای پروژه های ساخت و ساز در قسمت های مختلف ساختمان به کار رود. استفاده از این متریال در پروژه های ساختمانی موجب کاهش مصرف انرژی می شود.

 

تاثیر پلاستوفوم فشرده در کاهش مصرف سوخت خودرو

اگر از بسته بندی هایی که توسط پلاستوفوم فشرده تولید شده برای حمل و نقل کالا استفاده گردد، موجب ۳۹% کاهش مصرف سوخت خودروهایی می‌شود که برای حمل آن ها به کار می رود. در شکل زیر مقایسه ای میان خودرویی که از مواد یونولیتی برای حمل استفاده کرده است و خودرویی که از بسته بندی های شیشه ای برای همین استفاده کرده است را مشاهده می کنید.

یونولیت فشرده

استراتژی بازیافت پلاستوم فشرده

فوم فشرده، عموماً به رنگ سفید است و حالت جامع دارد. تمام متریالی که از این ماده ساخته می شوند طبق برنامه های مدیریتی بازیافت و پسماند باید به مراکز مخصوص این کار ارسال شود. این مواد دارای قابلیت صد در صد بازیافت هستند. فوم های فشرده قابل بازیافت، در لندفیل ها جمع آوری شده و سپس حمل آن تا کارخانه بازیافت، جزو قوانین مدیریت پسماند محسوب می شود که البته در بسیاری از جوامع نادیده گرفته شده است.

 

جهت اطلاعات بیشتر از قیمت یونولیت سقفی و یا سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن های تماس :

۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۱
۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۲
۰۲۱۵۶۳۹۱۲۵۲
۰۹۱۲۷۰۹۰۲۰۰

آدرس کارخانه : شهرک صنعتی نصیرآباد ، خیابان سرو، سرو ۱۹، قطعه ۶۴ پلاک ۲

مطالب مرتبط

فروش یونولیت در تهران

یونولیت ماکت سازی

یونولیت توپی از کجا بخرم؟

خلاصه
تاریخ
عنوان
یونولیت فشرده و محیط زیست
امتیاز
۵1star1star1star1star1star