بلوک های یونولیت سقفی و فوم برای عایق سازی

استانداردهای یونولیت و فوم در تولید یونولیت استاندارد
استانداردهای یونولیت و فوم در تولید یونولیت استاندارد
آبان ۲۰, ۱۳۹۸
تاریخچه اختراع فوم - یونولیت - فوم پلی استایرن
تاریخچه اختراع فوم – یونولیت – فوم پلی استایرن
آبان ۲۰, ۱۳۹۸

بلوک های یونولیت سقفی و فوم برای عایق سازی

در قسمت قبلی این مطلب به مباحثی اشاره کردیم که اهمیت استفاده از یونولیت استاندارد، فوم سقفی یا یونولیت سقفی با نام تجاری بلوک های پلی استایرن منبسط شده در عایق سازی ساختمان را به طور کامل معرفی می‌کرد. در این قسمت نیز به ادامه مبحث عایق سازی ساختمان با بلوک های یونولیت سقفی می پردازیم.

استفاده از یونولیت سقفی در عایق سازی دیوار و سقف

یونولیت سقفی و بلوک های ساخته شده از یونولیت، مطابق با استانداردهای عایق سازی ساختمان در قسمت های مشخص شده نصب می شود. این بلوک ها پایداری قابل توجهی در برابر انتقال گرما و نفوذ رطوبت دارند. بحران انرژی در سال های اخیر، مسائل زیست محیطی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است، لذا استفاده از مواد مناسب برای عایق سازی ساختمان و جلوگیری از هدر رفت انرژی در ساختمان، یک ضرورت است.

نصب یونولیت سقفی در محل مورد نظر با استفاده از ابزارها، چسب و حلال های مناسب انجام می شود. برای این کار به بسترسازی استاندارد نیاز می باشد. بلوک های فوم سقفی در تمام قسمت ها قرار داده می شوند، زوایا و گوشه ها به طور کامل پر می گردد و در نهایت، درزهای میان یونولیت با استفاده از پوشش گچ، پوشانده می شوند.

در برخی موارد از یونولیت سقفی برای عایق سازی با استفاده از اتصالات مناسب انجام می گیرد. برای محکم و ثابت نگه داشتن فرم در محل در برخی از موارد و با نظر مهندسان، یک اسکلت محافظ برای آن در نظر گرفته می شود. مجموعه عوامل فوق به طور غیر مستقیم در قیمت یونولیت سقفی تاثیر گذار است.

یونولیت سقفی و بتن

یونولیت سقفی و بتن

مزایای یونولیت سقفی

انواع یونولیت سقفی در ابعاد و اندازه های مختلف در کارخانه تولید می‌شوند و در پروژه های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. از این مصالح اولیه در هر نوع از پروژه ها که استفاده شود، بدون توجه به مزایای کاربردی، در هر مکان بخصوص، برخی از مزایای یونولیت سقفی به صورت مشترک برای تمام پروژه ها معرفی می شود.  این مزیت ها به صورت زیر می باشند:

  • یونولیت سقفی در برابر نفوذ رطوبت پایدار است.
  • انواع فوم و یونولیت در برابر درجه حرارت بالا و یا یخ زدگی مقاوم هستند.
  • یونولیت های استاندارد در برابر رشد قارچ و باکتری و پوسیدگی ناشی از رشد میکروارگانیسم ها در امان هستند.
  • مصالح یونولیت به هیچ عنوان دچار خوردگی و ترک خوردگی نمی شوند.
  • ثبات و دوام یونولیت سقفی در ساختمان تا زمانی که  ساختمان تخریب نشده باشد، همچنان به قوت خود باقی است.
  • یونولیت ها وزن بسیار سبکی دارند؛ بنابراین قیمت یونولیت سقفی در مقایسه با سایر مواد عایق کننده، ارزان تر تمام می شود.
  • مصالح و یونولیت قابلیت ۱۰۰ درصد بازیافت در کارخانه را دارند.

بلوک های عایق سازی، ترکیبی از یونولیت و بتن

بلوک های عایق سازی، ترکیبی از یونولیت و بتن در اصطلاح به صورت Insulating concrete forms شناخته می شود که به صورت اختصار با نماد ICFs نیز معرفی می گردد. این مصالح عایق سازی در ساختمان سازی مورد استقبال زیادی واقع شده است. در حقیقت، این روش، فناوری جدیدی از پروژه های عایق سازی را به ساختمان ها معرفی می کند.

در این روش عایق سازی، دو قطعه ی یونولیت سقفی با ضخامت و اندازه یکسان و مشخص با استفاده از اتصالات در فاصله مشخصی از یکدیگر قرار می گیرند؛ زمانی که این یونولیت در سازه نصب می شود، لابه لای فوم سقفی، در واقع در فاصله میان دو قطعه یونولیت توسط بتن، پر می شود. فاصله استاندارد بین دو قطعه در کارخانه، معین شده است. نمونه ای از استفاده از این پروژه عایق سازی را در شکل زیر مشاهده می کنید:

یونولیت سقفی و بتن

یونولیت سقفی و بتن

کاربرد بلوک های عایق سازی

بلوک های عایق سازی ترکیبی از یونولیت سقفی و بتن ابزارهای ایده آل برای جلوگیری از اتلاف انرژی عایق صوت و حرارت در ساختمان هستند. ارزش R برای فوم سقفی که در بسیاری از مراجع به عنوان یک شاخص برای  عایق سازی حرارت و صوت معرفی می شود در خصوص این روش عایق سازی نیز وجود دارد.

هسته مرکزی بتنی در این روش استفاده می شود که باعث می گردد شالوده و پایه ریزی ساختمان در قسمت کف و دیوارها از استحکام بالایی برخوردار باشد. زمانی که ساختمان در معرض عوامل تخریب قرار می گیرد، به ویژه پدیده های طبیعی شدید و مخرب نظیر طوفان ها و گردبادها، استفاده از بلوک های عایق سازی ترکیبی از یونولیت سقفی و بتن بسیار ایده آل عمل می کند.
مزایای عملکردی این روش عایق سازی بسیار بالا است. بلوک های یونولیتی همراه بتن در تمام شرایط آب و هوایی قابل نصب می باشند، هزینه های انرژی ساختمان را کاهش می‌دهند، از یخ‌زدگی در امان هستند و همچنین برای تمام ساختمان ها قابل استفاده می باشند.

یونولیت سقفی و بتن

یونولیت سقفی و بتن

کاربرد روش عایق سازی

از روش عایق سازی با استفاده از یونولیت سقفی و بتن برای پروژه های جدید و مدرن امروزی بهره گرفته می شود. این مصالح به عنوان عایق صوت در ساختمان نیز محسوب می شوند. جالب آن است که بدانید از این روش می توان در عایق سازی آن دسته از ساختمان هایی که معماری آن به صورت خاص طراحی شده است، بهره گرفت؛ به طور مثال، ساختمان هایی که دارای سقف منحنی شکل، زوایای خمیده و برخی اشکال هندسی منحنی هستند نیز استفاده کرد.

اجرای این روش عایق سازی در راستای فعالیت های سازگار با محیط زیست عمل می کند. روش های یونولیت سقفی قابلیت بازیافت دارند. از طرف دیگر، هزینه های انرژی با استفاده از این شیوه ها کاهش پیدا می کند. در همین راستا، نصب بلوک ها و بتن ریزی نیز با حداقل امکانات و ضایعات انجام می گیرد.

جهت اطلاعات بیشتر از قیمت یونولیت سقفی و یا سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن های تماس :

۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۱
۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۲
۰۲۱۵۶۳۹۱۲۵۲
۰۹۱۲۷۰۹۰۲۰۰

آدرس کارخانه : تهران ، شهرک صنعتی نصیرآباد ، خیابان سرو، سرو ۱۹، قطعه ۶۴ پلاک ۲

خلاصه
تاریخ
عنوان
بلوک های یونولیت سقفی و فوم برای عایق سازی
امتیاز
۵1star1star1star1star1star