استاندارد یونولیت سقفی و اهمیت آن در فروش یونولیت

یونولیت سقفی
یونولیت سقفی یا فوم سقفی چیست؟
اسفند ۲۷, ۱۳۹۷
روش تولید یونولیت سقفی در کارخانه و معرفی فرآیندهای صنعتی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۷

استاندارد یونولیت سقفی به دستورالعمل هایی اطلاق می شود که در مورد تولید، طراحی، ابعاد فوم سقفی، خصوصیات فیزیکی، مکانیکی و یا شیمیایی پانل های یونولیت سقفی تدوین شده اند. تولید یونولیت سقفی مانند سایر محصولات ساختمانی نیاز به یک سری استانداردهایی دارد. همانند سایر محصولات ساختمانی استانداردهای یونولیت سقفی نیز از یکسری دستورالعمل های بین المللی تبعیت می کند. استاندارد یونولیت سقفی ASTM  با کد E2430 برای تولید انواع پنل های یونولیت سقفی؛ فوم سقفی و تمام مواردی که در فوق ذکر شدند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از طرفی دیگر، این استانداردها  سیستم های عایق سازی حرارتی ساختمان ها را که توسط همین پنل های یونولیتی راه اندازی می شوند نیز تحت پوشش قرار می دهد. استاندارد یونولیت سقفی بر اساس کدهای مخصوص استانداردهای جهانی ASTM معرفی می‌شود. کارشناسانی که در این حوزه فعالیت می‌کند به خوبی با این کد ها آشنایی داشته و از آنها برای طراحی، ساخت و نصب و راه اندازی پنل های یونولیت سقفی استفاده می کنند.

پارامترهایی که در منابع استاندارد یونولیت سقفی مورد بررسی قرار گرفته اند و در کتاب های استاندارد می توان به آن ها دسترسی داشت، مواردی هستند که این یونولیت ها را از لحاظ طول، عرض، ضخامت، ابعاد، شکل ظاهری، اندازه سطح و ضخامت دیواره مورد بررسی قرار داده اند. اهمیت استفاده از استاندارد یونولیت سقفی، زمانی پررنگ‌تر می‌شود که طراحی و تولید آنها در کارخانه مورد بحث باشد. تمام سازندگان و طراحان این تجهیزات عایق سازی حرارتی ساختمان ها موظف به رعایت و اجرای استانداردها در کارخانه های خود هستند.

آنچه فروش یونولیت، فروش فوم و قیمت این تجهیزات را تحت تأثیر قرار می دهد در حقیقت، استاندارد بودن آنها از لحاظ کیفیت تولید و ویژگیهای ظاهری و مکانیکی آنها است. قیمت یونولیت بر اساس تعداد پنل ها، کیفیت آنها و برند سازنده آن تعیین می گردد. اگر بخواهیم نگاه دقیق‌تری بر استاندارد یونولیت سقفی بیاندازیم کدهایی که این استاندارد به جهان عرضه کرده است را باید مورد بررسی قرار دهیم. تنها تعداد محدودی از کدهای استاندارد های جهانی ASTM به طراحی و تولید انواع یونولیت سقفی، فوم یونولیت یا ورق یونولیت تعلق می گیرد؛ به طور مثال کدهای استاندارد یونولیت سقفی به شماره E2430 به پنل های یونولیتی مخصوص عایق سازی حرارتی ساختمان ها مربوط می شود. استاندارد یونولیت سقفی ASTM کد C578 در مورد ویژگی های پنل های یونولیتی که به صورت ثابت در عایق سازی حرارتی ساختمان ها به کار می روند صحبت می کند و استاندارد کد E631 به امور ساختمان سازی با استفاده از ورق یونولیت مربوط می‌شود.

استاندارد یونولیت سقفی

 ضرورت استفاده از استاندارد یونولیت سقفی در کارخانه‌های تولید این تجهیزات چیست؟

همانطور که می دانید تولید محصولات مرغوب در کارخانه یکی از اهداف مهم مدیران صنایع است. هرچه یونولیت های سقفی که در کارخانه ها تولید می شوند از نظر کیفیت عملکرد و ظاهر خواص مکانیکی و فیزیکی از کیفیت بالایی برخوردار باشند، میزان فروش یونولیت، بیشتر شده و طبیعتاً رضایتمندی مشتریان نیز افزایش پیدا میکند. این دقیقاً همان چیزی است که برندهای سازنده یونولیت سقفی به دنبال آن هستند.

پنل های پلی استایرن گسترش یافته یا همان ورق های فوم یا فوم یونولیت که برای عایق سازی حرارتی ساختمان ها به کار می روند، متداول ترین روش صرفه جویی در انرژی شناخته می شوند. با استفاده از این تجهیزات قسمت های داخلی و همچنین بیرونی ساختمان ها را می توان به راحتی در برابر خروج حرارت عایق سازی نمود.

همانطور که در قسمت های قبلی نیز در مورد استانداردهای ASTM، کد های مختلفی در مورد استاندارد یونولیت سقفی بیان شد، مهمترین کد استاندارد یونولیت که در حال حاضر در جهان مورد استفاده فعالان و کارخانه های تولید کننده انواع ورق یونولیت و فوم سقفی قرار می گیرند کد E2430 است. با مراجعه به منابع استاندارد یونولیت سقفی میتوان جدول هایی را مشاهده کرد که تمام پارامترهای مورد نیاز برای تولید، طراحی، نصب و راه اندازی پانل های عایق سازی حرارتی را معرفی می کند.

آنچه در منابع استاندارد یونولیت سقفی درج شده‌اند مهمترین ویژگی های پنل یونولیت سقفی با نام ارزش  R، مقاومت حرارتی، دانسیته فوم سقفی، توان تغییرپذیری، قابلیت عمل در شرایط رطوبت زیاد یا نفوذ آب، میزان جذب آب در حالتی که پنل یونولیتی در آب غوطه ور شود، قابلیت گسترش شعله در حالتی که آتش سوزی رخ دهد، توانایی انتشار دود، خواص مکانیکی – فیزیکی و یا هر مورد دیگری که در طراحی و استفاده از یونولیت سقفی موثر است را بیان می کنند.

توضیح جدول های درج شده در استاندارد یونولیت سقفی با توجه به گستردگی موضوع، کاری وقت گیر و زمان بر است و از حوصله این بحث خارج می‌باشد؛ اما در بیان اهمیت استفاده از استانداردها در تولید انواع فوم سقفی و یونولیت سقفی، همین بس که بگوییم به دلیل اینکه عایق سازی حرارتی ساختمان ها به ویژه در دنیای امروزی از اهمیت زیادی برخوردار است لذا تولید این تجهیزات باید از پایه، یعنی در کارخانه های سازنده، اصولی و مطابق با استاندارد یونولیت سقفی انجام شود.

نقص در طراحی و تولید این تجهیزات موجب می شود که فرایند عایق سازی حرارتی با اختلال روبرو گردد. کوچکترین اختلال یا نقص در سیستم های عایق سازی حرارتی پروژه های ساختمانی، موجب هدر رفتن انرژی، هدر رفتن گرمای درون ساختمان، افزایش هزینه‌ها، افزایش هزینه های مربوط به بخش انرژی ساختمان ها و همچنین اختلال در مدیریت پروژه های ساخت و ساز می‌گردد.

استاندارد یونولیت سقفی

بخش دیگری که در منابع استاندارد یونولیت سقفی درج شده اند و اغلب برای شرکت های فعال در حوزه فروش یونولیت مفید واقع می شوند استاندارد هایی هستند که انواع فوم سقفی را از لحاظ مواد شیمیایی تشکیل دهنده، نوع چسب مورد نیاز برای نصب آنها، شرایط نصب یونولیت سقفی در ساختمان و موارد مشابه با این موضوع را مورد بررسی قرار می دهد.

اصول نصب و راه اندازی انواع پنل های یونولیت سقفی در حقیقت، دستورالعمل های خاص و ویژه ای هستند که شرکت های مجری نصب انواع فوم سقفی یا ورق یونولیت برای نصب در دیوار ها را راهنمایی می‌کنند. پیمانکاران حوزه عایق سازی ساختمان ها یکی از انواع ورق یونولیت را در پروژه های خود استفاده می کنند. همین عوامل موجب می شود بهترین و با کیفیت ترین یونولیت های سقفی برای نصب در سقف و بهترین ورق یونولیت برای نصب در دیوار ها با هدف عایق سازی ساختمان ها انتخاب گردد.

 

عوامل مؤثر در فروش و قیمت یونولیت

آنچه قیمت فوم و قیمت یونولیت را در بازار تحت تأثیر قرار می دهد، کیفیت این محصولات و همچنین نیاز مصرف کنندگان است. انواع یونولیت سقفی به دلیل وزن سبک به طور کلی قیمت کمتری در مقایسه با سایر متریال ساختمانی دارند، اما اگر مشتریان در نظر داشته باشند ورق های یونولیت را خریداری کنند که مطابق با استاندارد یونولیت سقفی تولید شده باشد، قیمت یونولیت برای آنها  اندکی بالاتر خواهد بود. برای اطلاع از آخرین قیمت یونولیت سقفی و همچنین آشنایی با نحوه سفارش و خرید این تجهیزات می توانید با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید.

 

جهت اطلاعات بیشتر از استاندارد یونولیت سقفی و یا سفارش یونولیت سقفی استاندارد با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن های تماس :

۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۱
۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۲
۰۲۱۵۶۳۹۱۲۵۲
۰۹۱۲۷۰۹۰۲۰۰

آدرس کارخانه : شهرک صنعتی نصیرآباد ، خیابان سرو، سرو ۱۹، قطعه ۶۴ پلاک ۲

خلاصه
تاریخ
عنوان
استاندارد یونولیت سقفی و اهمیت آن در فروش یونولیت
امتیاز
۵1star1star1star1star1star