معرفی روش نصب فوم سقفی و قوانین آن

ورق یونولیت
کاربردهای ورق یونولیت در ساخت و ساز و مروری بر خرید و فروش یونولیت
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸
ورق یونولیت
ویژگی های فنی موثر بر قیمت یونولیت سقفی و ورق یونولیت
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸

فوم سقفی یا همان بلوک های یونولیتی برای عایق سازی سقف که در اصطلاح رایج، فوم پلی استایرن منبسط شده نامیده می شود، یک ابزار ایده آل برای عایق سازی سقف ساختمان ها است. پیمانکاران و شرکت هایی که در زمینه ساخت و توسعه ساختمان های مختلف نظیر آپارتمان های مسکونی، خانه های ویلایی و ساختمان های تجاری فعالیت می کنند، از فوم سقفی برای عایق سازی سقف در برابر حرارت و صوت استفاده می نماید.

دستورالعمل های متفاوتی برای نصب فوم سقفی در موقعیت های مختلف وجود دارد که با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین ویژگی های فیزیکی و ظاهری بنا قابل استفاده هستند. اکثر دستورالعمل های نصب فوم سقفی که در مراجع بیان شده اند به طور کامل برای تمام ساختمان ها کاربرد ندارند؛ به عبارت دیگر، به طور مثال می توان گفت نصب فوم سقفی برای یک خانه ویلایی با سقف کوتاه، متفاوت با نصب این فوم ها برای یک آپارتمان با سقف بلند است. به هر حال، یک نمای کلی از آنچه برای سقف برای نصب فوم های سقفی نیاز دارید در یک دستورالعمل در این مطلب معرفی می شود.

 برای نصب فوم سقفی به چه عواملی دقت کنیم؟

نصب فوم سقفی، نیازمند مهارت و تجربه عملی است. علاوه بر دانش تخصصی که برای نصب این فوم ها نیاز است، کارشناسان و نصاب های این متریال باید از نکات زیادی اطلاع داشته باشند. به طور مثال، یکی از موارد مهم در نصب فوم سقفی، توجه به شرایط آب و هوایی، الزامات فیزیکی برای نصب فوم، مواد مورد نیاز برای اتصال و چسباندن فوم ها و موارد دیگر می باشند. تاثیرات آب و هوایی ساختمان که قرار است فوم برای سقف آن نصب شود نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

یک نکته مهم دیگر که باید برای نصب فوم سقفی به آن دقت نمود، ضخامت ورق فوم است. اغلب بلوک های یونولیتی پلی استایرن که برای سقف به کار می روند معمولاً قطر زیادی دارند؛ به همین دلیل، فوم سقفی نیز دارای ابعاد و ضخامت های متفاوتی است و به این ترتیب از نظر عایق بودن به گونه ای متفاوت عمل می کند.

فوم سقفی

نصب فوم سقفی در یک پروژه ساختمانی و تامین حداکثر راندمان عایق سازی برای ساختمان، نیازمند رعایت تمام موارد فوق و همچنین تامین تمام تجهیزات مورد نیاز برای کار است. البته توجه داشته باشید که یک نکته را باید هنگام بررسی ساختمان برای عایق سازی با فوم های سقفی همواره به کارشناسان پیمانکاران و مالک خانه تذکر دهید؛ عایق سازی ساختمان هایی که در موقعیت های بحران ساز، به طور مثال، ساختمان هایی که با احتمال رانش زمین مواجه هستند و یا در مسیر گسل زمین لرزه قرار دارند و همچنین برای ساختمان هایی که از نظر ساخت و ساز به صورت ناقص ساخته شده اند با محدودیت هایی مواجه است. پیشنهاد می کنیم قبل از شروع عایق سازی با فوم سقفی، تمام این موارد را به مالک ساختمان گوشزد کنید.

ابزارهایی که برای نصب فوم سقفی نیاز داریم

  • انواع فوم سقفی به تعداد مورد نیاز
  • ابزار برش فوم
  • دریل و مته
  • اره
  • چکش
  • تفنگ برای اتصال میخ و پرچ ها

الزامات مهم که کارگران باید برای نصب فوم سقفی آنها را رعایت کند

  • لباس مخصوص با آستین های بلند و استفاده از دستکش مخصوص کار
  • استفاده از عینک ایمنی و استاندارد مخصوص کار
  • استفاده از ماسک دارای تهویه مناسب با محیط کار برای جلوگیری از تنفس گرد و غبار ذرات پلی استایرن منتشر شده
  • برای نصب فوم سقفی، صرفاً به کارگران نصاب، مجوز ورود و خروج به پروژه ساختمانی داده شود.

فوم سقفی

 مراحل نصب فوم سقفی به بلوک های بتنی

  • هر خانه ای یا عاملی که بر روی دیوار و سقف در محل نصب فوم سقفی وجود دارد و ممکن است در مراحل نصب فوم سقفی تداخل ایجاد کند را برطرف کنید.
  • انواع فوم های سقفی را متناسب با ابعاد و ارتفاع مناسب برش بزنید. فراموش نکنید که اندازه برش را با در نظر گرفتن مکان عبور لوله ها، مجراها، دریچه ها، سوراخ ها و یا هر اشیاء مشابه دیگر در نظر بگیرید.
  • درنصب فوم سقفی همواره دقت کنید که سقف یونولیتی نباید در تماس با اجسام داغ مانند دودکش، کوره ها و دیگ های آبگرم، وسایل روشنایی و غیره قرار داشته باشند. در این مورد، حفظ فاصله های استاندارد با توجه به کد استاندارد در ساختمان سازی و عایق سازی تعیین می شود.
  • چهارچوب کلی را برای نصب فوم سقفی در نظر بگیرید.
  • با استفاده از چسب مخصوص ورق یونولیت، فوم سقفی را در محل مورد نظر محکم کنید.
  • پس از پایان نصب فوم های سقفی در موقعیت، با احتیاط، بلوک های بتنی را روی آن قرار دهید.
  • در مراحل پایانی، کل پروژه توسط مهندسان بازرسی می شود.
  • برای نصب پنل سقفی و همچنین به کارگیری همزمان آن با واحدهای سنگ، گچ یا بتون، حتماً موارد را قبل از آغاز به کار با مهندسان مطرح کنید. در این مورد توجه به شرایط دمایی محیط اهمیت زیادی دارد.
  • پس از نصب، دریچه ها و منافذی که باید هوا در میان آن ها عبور کند را با استفاده از ابزار مخصوص باز کنید.

خدمات فروش فوم و فروش یونولیت برای پروژه های ساختمانی

با توجه به مواردی که در خصوص نصب فوم های سقفی در قسمت قبلی مطرح شد، یکی از عواملی که قیمت فوم سقفی را تحت تاثیر قرار داده و میزان فروش فرم و فروش یونولیت را تغییر می‌دهد، نوع ساختمان و میزان حجم پروژه عایق سازی است. برای عایق سازی سقف یک ساختمان با ورق های یونولیتی معمولاً توجه به واحد سطح اهمیت دارد.

برای محاسبه قیمت فوم سقفی، واحد سطح را به ازای متر مربع محاسبه کرده و آن را در قیمت ورق یونولیت ضرب می کنند. معمولاً این واحد به ازای یک متر مربع به مشتری ارائه می شود. بنابراین انتظار می رود پروژه هایی که سطح بیشتری دارند، قیمت بالاتری برای خرید فوم سقفی ارائه می دهند.

قیمت ماده اولیه تهیه فوم سقفی در قیمت نهایی این تجهیزات تاثیر دارد. هرگونه نوسانات در قیمت بازار پلیمرها نیز در قیمت خرید ورق یونولیت تاثیر گذار خواهند بود.

برای پیشبرد اهداف عایق سازی ساختمان مطابق استانداردهای ساختمان سازی، بهترین راهکار این است که حجم و نوع پروژه را با شرکت های فعال در زمینه فروش فوم و فروش یونولیت مطرح کنید. پس از اینکه به توافق رسیدید می توانید حجم کار را بر اساس قیمت محاسبه کنید.

 

جهت اطلاعات بیشتر از قیمت فوم سقفی و یا سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن های تماس :

۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۱
۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۲
۰۲۱۵۶۳۹۱۲۵۲
۰۹۱۲۷۰۹۰۲۰۰

آدرس کارخانه : تهران ، شهرک صنعتی نصیرآباد ، خیابان سرو، سرو ۱۹، قطعه ۶۴ پلاک ۲

خلاصه
تاریخ
عنوان
معرفی روش نصب فوم سقفی و قوانین آن
امتیاز
۵1star1star1star1star1star