مزایای فوم و یونولیت سقفی

کاربردها، ویژگی ها و خرید و فروش فوم سقفی
کاربردها، ویژگی ها و خرید و فروش فوم سقفی
آذر ۲۰, ۱۳۹۸
فوم سقفی و یونولیت سقفی
ارزش و قیمت فوم سقفی و یونولیت سقفی
آذر ۲۰, ۱۳۹۸

مزایای فوم و یونولیت سقفی

پلی استایرن منبسط شده در قالب بلوک های فوم و یونولیت سقفی، مزایای زیادی را برای پروژه های ساختمانی ایجاد می کند. این بلوک های یونولیتی نه ‌تنها به عنوان یک عایق برای ساختمان در قسمت دیوارها، سقف و کف عمل می کنند، بلکه به عنوان یک نگهدارنده بتن در محل نیز شناخته می شوند. بارها درباره طریقه نصب فوم و یونولیت سقفی و استفاده از سایر مصالح ساختمانی صحبت کرده‌ایم.

 به طور خلاصه می توان این گونه بیان کرد که زمانی که عایق سازی ساختمان در قسمت کف، دیواره ها یا سقف در دستور کار اجرایی مهندسان قرار دارد، ابتدا زیرسازی لازم انجام می‌شود؛ در برخی موارد لازم است یک سطح صاف و یکنواخت از ملات ساختمانی در محل مورد نظر ایجاد شود. در بسیاری از موارد پس از اینکه بلوک های یونولیت سقفی در در جای خود قرار گرفتند، از طریق میلگردها در محل خود ثابت نگه داشته می شوند؛ معمولاً عملیات بتن ریزی پس از قرار گرفتن یونولیت ها انجام می شود. فواصل بین یونولیت ها با بتن پر می شود؛ از پوشش گچ به عنوان لایه نهایی استفاده می شود.

وزن سبک، سهولت در نصب و همچنین خواص عایق حرارتی بسیار عالی، موجب شده است مصالح فوم و یونولیت سقفی در نوع خود به عنوان یک انتخاب عالی در فرایندهای ساختمانی محسوب شوند. مصالح فوم و یونولیت قابلیت بازیافت دارند و همچنین به صورت دائمی می توان آن را در ساختمان ها نصب کرد. این جمله به مفهوم آن است که ثبات، پایداری، دوام و ویژگی های فوم و یونولیت سقفی در ساختمان، تحت هیچ شرایطی تغییر پیدا نمی کند. تغییرات شرایط آب و هوایی، بارش برف و باران و یا آتش سوزی نمی تواند این مصالح را از بین ببرد. در صورتی که در اثر حوادث شدید نظیر زمین لرزه، ساختمان تخریب شود، یونولیت ها به همان حالت اولیه در لابه لای مصالح مشاهده می شوند. هنگام جمع آوری نخاله های ساختمانی در این حالت کافی است مواد یونولیتی را به کارخانه بازیافت منتقل کنید.

یونولیت سقفی

فوم و یونولیت سقفی

قابل بازیافت بودن این مصالح موجب می شود هیچ خطری برای محیط زیست ایجاد نکنند و همچنین محصولاتی که از بازیافت آنها به دست می آید در موارد دیگر قابل استفاده هستند. برای دریافت قیمت فوم سقفی می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

مزایای فوم و یونولیت سقفی

  • خواص عایق بودن صوت و حرارت در فوم و یونولیت سقفی، مصرف انرژی را کاهش می دهد. این عامل به نوبه خود موجب کاهش هزینه ‌های ساختمان در بخش انرژی می‌شود. استفاده از یونولیت ها و یا بلوک های پلی استایرن در مقایسه با بلوک های بتنی و سیمانی از هر نظر مقرون به صرفه تر خواهد بود.
  • یکی دیگر از مزایای استفاده از انواع فوم سقفی و بلوک های یونولیتی، مراحل نصب آسان و سهولت در حمل و نقل آنها است. برای نصب این مصالح به نیروی کار کمتری نیاز می باشد؛ چون وزن آنها بسیار سبک است. استفاده از این مصالح در پروژه های ساختمانی، میزان مصرف بتن را نیز کاهش می دهد.
  • یونولیت و فوم سقفی، موادی سازگار با محیط زیست هستند. این مصالح را می توان ۱۰۰ درصد بازیافت نمود. مطابق با استانداردها و کدهای ساختمانی، بلوک های پلی استایرن در برابر حریق و آتش سوزی مقاوم می باشند.
  • به دلیل وزن سبک و ابعاد بزرگتر فوم و ییونولیت سقفی، از بلوک های بتنی یا تیرچه های بتنی عموماً کمتر در ساختمان استفاده می شود.
  • بلوک های پلی استایرن یا یونولیت سقفی در برابر لرزش، پوسیدگی و فرسایش مقاومت بالایی دارند. این مواد فاقد هرگونه مواد آلاینده کلردار نظیر کلروفلوروکربن ها یا هیدروکلروفلوروکربن ها می باشند؛ بنابراین هیچ عامل تخریب کننده لایه اوزون در بلوک های فوم سقفی وجود ندارد.

مروری بر ابعاد و اندازه های فوم و یونولیت سقفی

انواع فوم و یونولیت سقفی در کارخانه در ابعاد و اندازه های یونولیت استاندارد تولید می شود، بنابراین هنگامی که مشتریان برای خرید این مصالح مراجعه می کنند از نظر ابعاد طول و عرض و ضخامت و همچنین دانه درشت یا دانه ریز بودن یونولیت ها باید با فروشنده صحبت کنند. به طور مثال برخی از یونولیت ها دارای ابعاد ۲۴۰۰ میلی متر طول و ۱۲۰۰ میلی متر، عرض هستند. ضخامت برخی از یونولیت ها در محدوده ۲۵ میلی متر تا ۱۲۰۰ میلی متر نیز گزارش شده است. ابعاد و مشخصات هر یک از فوم های سقفی و بلوک های یونولیتی بسته به گرید آنها متفاوت است. از طرف دیگر مقدار فشار یا باری که یونولیت ها می توانند تحمل کنند در گرید تجاری آن ها منعکس می شود. مجموعه این عوامل در قیمت یونولیت سقفی مؤثر است.

یونولیت سقفی

فوم و یونولیت سقفی

برخی از کارخانه های سازنده فوم و یونولیت سقفی، این مصالح را به صورت سفارشی سازی نیز برای مشتری تولید می‌کنند. دلیل سفارشی سازی این است که ممکن است برخی از پروژه های ساختمانی طراحی خاص داشته باشند، بنابراین بلوک های یونولیتی باید از ویژگی های متفاوتی در مقایسه با سایر بلوک های متفاوت موجود در بازار برخوردار باشد.

در صورتی که قصد خرید انواع فوم و یونولیت سقفی را برای پروژه‌های ساختمان سازی دارید پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و مشخصات فنی یونولیت ها با این مجموعه در تماس باشید.

جهت اطلاعات بیشتر از قیمت یونولیت سقفی و یا سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن های تماس :

۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۱
۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۲
۰۲۱۵۶۳۹۱۲۵۲
۰۹۱۲۷۰۹۰۲۰۰

آدرس کارخانه : تهران – شهرک صنعتی نصیرآباد ، خیابان سرو، سرو ۱۹، قطعه ۶۴ پلاک۲

خلاصه
تاریخ
عنوان
مزایای فوم و یونولیت سقفی
امتیاز
۵1star1star1star1star1star