ارزش و قیمت فوم سقفی و یونولیت سقفی

یونولیت سقفی
مزایای فوم و یونولیت سقفی
آذر ۲۶, ۱۳۹۸
فوم و یونولیت
کاربردهای فوم و یونولیت در ساخت و ساز پل ها
آذر ۲۶, ۱۳۹۸

ارزش و قیمت فوم سقفی و یونولیت سقفی

محصولات مبتنی بر یونولیت و فوم نظیر فوم سقفی و سایر محصولات یونولیتی شامل مواد و لوازم بسته بندی و کالاهای مصرفی، آمار زیادی را در تمام جهان به خود اختصاص داده است. بخصوص کشورهای پیشرفته برای بسته بندی کالا و ارسال آن به بازار از انواع محصولات فوم استفاده می کنند. کم هزینه بودن یونولیت و فوم سقفی و ماهیت شیمیایی و فیزیکی آن، بخصوص خاصیت عایق بودن آن ها در کنار وزن سبک، دوام و پایداری این مصالح، عواملی هستند که موجب شده است بازار خرید و فروش فوم سقفی، یونولیت و محصولات مشابه از رونق خوبی برخوردار باشد.

با توجه به اهمیت کاربرد یونولیت و فوم سقفی در ساختمان ها، پرداختن به مسئله هزینه های تولید، هزینه های زیست محیطی و هزینه هایی که با سلامت انسان در ارتباط است از اهمیت زیادی برخوردار است. در خصوص خرید و فروش فوم سقفی، نظر داشتن به یک چشم انداز کمی و کیفی در بازار خرید و فروش یونولیت اهمیت دارد.  این مسئله در حالی است که قیمت تمام شده این محصولات  ارزان می باشد. تجزیه و تحلیل قیمت خرید فوم سقفی شامل بررسی هزینه های مواد شیمیایی، مصرف سوخت و عوامل مشابه می باشد.

فوم سقفی و یونولیت سقفی

قیمت فوم سقفی

یکی از عواملی که در ارزش گذاری یونولیت و فوم سقفی به آن پرداخته می شود، مسئله آلایندگی محیط زیست، انتشار گازهای گلخانه‌ای، قابلیت بازیافت یا ورود مواد شیمیایی به اکوسیستم های محیط زیست می باشد. در برخی منابع این گونه اشاره شده است که انواع فوم و یونولیت سقفی اگر قرار باشد در گودال ها یا محل دفن زباله انبار شوند به دلیل حجم زیاد آن ها، به زمین هایی با وسعت بسیار زیاد نیاز است؛ این در حالی است که چنین تصوری به هیچ عنوان صحیح نیست!!

فوم سقفی از موادی ساخته می شوند که قابلیت صددرصد بازیافت را دارند، بنابراین افرادی که تصور می کنند با جمع آوری ضایعات یونولیت از پروژه های ساختمانی، آنها را می توانند در زمین های دفع زباله دفع می‌کنند، به طور کامل دچار خطا و اشتباه شده اند.

مواد اولیه برای ساخت یونولیت و فوم سقفی استفاده می شود به طور کامل از نظر شیمیایی بی اثر است. چنانچه ذرات یونولیت وارد محیط زیست شود جز آلودگی فیزیکی و ظاهر نامطلوب، اثر سوء دیگری ندارد.

در همین قسمت لازم است خاطرنشان کنیم که هر یک از مواد اولیه که در کارخانه ساخت فوم سقفی به کار می روند دارای مضرات خطرناکی برای سلامتی کارگران است. بنابراین صرفاً در کارخانه تولید فوم و یونولیت سقفی، لزوم رعایت نکات ایمنی محیط کار ضرورت دارد.

ویژگی های فیزیکی فوم سقفی

فوم سقفی یا یونولیت سقفی از نظر ویژگی های فیزیکی شامل یک قطعه یونولیتی به شکل مکعب مستطیل است که بافت آن در دو مدل بافت ریز و بافت درشت تولید می شود. فاکتورهای عایق بودن صوت و حرارت برای انواع فوم سقفی از مزایای آن محسوب می شود. به دلیل اینکه بیشتر از ۹۵ درصد از حجم یونولیت ها را هوا اشغال کرده است، وزن این مصالح بسیار سبک است. دقیقاً به دلیل وجود مولکول های هوا در بافت یونولیت ها، این مصالح عایق خوبی برای حرارت، گرما و صوت هستند. برای ساختمان هایی که با استفاده از انواع یونولیت و بلوک های فوم، عایق شده اند، میزان مصرف انرژی کاهش پیدا می کند؛ از طرف دیگر، هزینه های انرژی ساختمان و قیمت ترانس نیز به حداقل مقدار خود می رسد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که درباره فوم سقفی لازم است به آن اشاره کنیم و البته به عنوان یک خصوصیت فیزیکی ایده آل برای آن محسوب می‌شود، عدم تخریب به مرور زمان است؛ فوم و یونولیت سقفی در گذشت زمان به راحتی تخریب نمی شوند؛ همچنین فرسایش پیدا نمی کنند یا تجزیه نمی شوند.

فوم سقفی و یونولیت سقفی

قیمت فوم سقفی

ساخت فوم سقفی

در کارخانه ساخت فوم و یونولیت سقفی ابتدا مواد اولیه که شامل پلی استایرن می باشد وارد کارخانه می شود. پلی استایرن منبسط شده، گرانول های کروی شکل با  قطر ۵/۰ تا ۵/۱ میلی متر می باشد. گرانول ها در داخل محفظه، تحت حرارت و فشار بالا ذوب می شوند و سپس به قالب های مخصوص، وارد شده و شکل قالب استاندارد را به خود می گیرند؛ در حین فرایند قالب گیری، فوم سقفی، منبسط می شود به گونه ای که تقریباً ۹۵ درصد وزن آن را هوا تشکیل دهد. بلوک های یونولیت در انتهای خط تولید، خنک شده و به قسمت کنترل کیفیت ارسال می گردد.

در واحد کنترل کیفیت کارخانه ساخت فوم سقفی پارامترهای مختلفی نظیر نفوذ رطوبت، دوام و استحکام فاکتور R، انعطاف پذیری و سایر خصوصیات فیزیکی مورد آزمون قرار می گیرد.  محصولاتی که مورد تایید واحد کنترل کیفیت قرار گیرند به بازار عرضه می شوند.

خرید و قیمت فوم سقفی

قیمت فوم سقفی با توجه به پروژه ساختمانی، وسعت کار، ابعاد و اندازه های یونولیت ها تعیین می شود. از آنجایی که وزن این مصالح بسیار سبک است، هزینه ‌های نهایی عایق سازی استابلایزر ساختمان بسیار ارزان تر تمام می شود. برای دریافت قیمت خرید فوم سقفی و قیمت یونولیت سقفی می توانید با  کارشناسان فروش تماس حاصل کنید.

تلفن های تماس :

۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۱
۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۲
۰۲۱۵۶۳۹۱۲۵۲
۰۹۱۲۷۰۹۰۲۰۰

آدرس کارخانه : تهران – شهرک صنعتی نصیرآباد ، خیابان سرو، سرو ۱۹، قطعه ۶۴ پلاک۲

خلاصه
تاریخ
عنوان
ارزش و قیمت فوم سقفی و یونولیت سقفی
امتیاز
۵1star1star1star1star1star