اجرای سنگ کاری نمای ساختمان + هزینه و قیمت ۱۴۰۲

ژل میکروسیلیس چیست؟
ژل میکروسیلیس چیست؟
اسفند ۲۹, ۱۴۰۲
روش تشخیص گچ از سیمان سفید
روش تشخیص گچ از سیمان سفید
اسفند ۲۹, ۱۴۰۲
نمایش همه

اجرای سنگ کاری نمای ساختمان + هزینه و قیمت ۱۴۰۲

اجرای سنگ کاری نمای ساختمان + هزینه و قیمت ۱۴۰۲

اجرای سنگ کاری نمای ساختمان + هزینه و قیمت ۱۴۰۲

یکی از فعال ترین صنایع موجود در جهانِ امروزی، ساختمان سازی محسوب می‌ شود. به گونه ای که روز به روز در حالِ پیش روی است. هریک از مراحل مربوط به این کار اهمیت و ارزش والایی دارند. بلی، کاملاً درست می باشد. اجرای سنگ کاری نمای ساختمان یکی از این مراحل بوده که می‌باید از جانبِ شما مورد توجه قرار گیرد.

مقالات مرتبط

در واقع یکی از رایج ترین نوعِ مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان سنگ است. بیایید، در ادامه متن بیشتر به این مسئله بپردازیم.

درباره نحوه اجرای سنگ کاری نمای خارجی ساختمان ها بیشتر بدانید!

همانطور که در قسمتِ فوقانی متن هَم به این موضوع اشاره داشتیم، سنگ کاری نمای ساختمان یکی از رایج ترین نوعِ نمای بیرونی محسوب می شود. حال احتمال بهره گیری از انواعی سنگ ها در طولِ این کار وجود دارد. اجرای سنگ کاری نمای ساختمان در چندین مرحله پیش می رود. نیز لازم است، از جانبِ افراد متخصص و آموزش دیده انجام بشود.

در کل این کار به دو روش تَر و خُشک صورت می گیرد. ما در ادامه به صورت مفید و مختصر مراحل انجام این کار را تجزیه و تحلیل خواهیم نمود؛

·         نصب نمودنِ داربست!

از اوّلین مرحله به منظور اجرای سنگ کاری نمای ساختمان می توانیم، از نصب نمودنِ داربست یاد کنیم. وجودِ داربست پیش بُرد مراحل توسطِ متخصص را راحت تر خواهد نمود. به عبارتی اجرای نمای سنگ در طبقات بالاتر نیازمندِ وجودِ داربست بوده و از طبقات هَمکف کاری سخت تر است.

 

نصب نمودنِ داربست!

·         انجامِ زیر سازی یا شاسی کشی!

در این مرحله باید کارِ زیرسازی انجام بشود. به عبارتی ضمن اجرای سنگ کاری نمای ساختمان این مرحله می تواند، مهم ترین قدم از جانبِ یک فردِ متخصص باشد. پس توسطِ فردِ متخصص نقشه کشی انجام شده و اندازه پروفیل ها مشخص می شود.

بعد از آن پروفیل ها بَر روی پوسته ساختمان نصب می گردد. سپس سَطحِ کار صاف و یکدست می ‌شود. کارِ بعدی جوشکاری پروفیل ها در قسمت هایی مخصوص است. (وزنِ نما باید به واسطه ی آنها تحمل بشود.)

·         برش دادنِ سنگ ها

واردِ مرحله ی بعدی اجرای سنگ کاری نمای ساختمان می شویم. در این گام می‌باید سنگ ها در ابعاد و اندازه هایی تعیین شده بریده شوند. البته برای نصب نمودنِ آنها لازم است، ملات زنی ابتدایی صورت بگیرد.

·         نصب و اجرای سنگ نما

حال که سنگ ها در اندازه هایی تعیین شده برش داده شده و ملات زنی اوّلیه ای صورت گرفت، مرحله بعد آغاز می شود. یعنی آنکه با استفاده از چکش هایی پلاستیکی ضرباتی متعدد به سنگ ها وارد می ‌شود. هدف از انجام چنین کاری ثابت ماندنِ سنگ ها در جای خود است! پس طی این مرحله سنگ ها تراز گردیده و شیب‌شان تنظیم خواهد شد.

در زمان نصبِ سنگ ها برخی از آنها خلل و فرج خواهند داشت. به حالتی که مواد به سهولت لا به لای آنها راه می یابد. اینچنین چسبندگی میان آنها ضمن اجرای سنگ کاری نمای ساختمان بیشتر می شود. ولی تعدادی از سنگ ها خواهند بود، که صاف هستند! برای آنها نیز از روش هایی دیگر برای ثابت ماندن استفاده خواهد شد. مثل؛ اسکوپ کردن!

·         دوغاب ریزی پایانی!

اکنون به مرحله آخر یعنی دوغاب ریزی پایانی می رسیم. در این قدم دوغاب میانه های نقاط خالی نفوذ نموده و منجر به مقاومت و زیبایی بیشتر نما خواهد شد. متخصصان برای پشت سَر گذاشتن این مرحله می توانند، از مواد متنوعی چون؛ ضد رطوبت یا مواد نانو و… استفاده کنند.

تماس بگیرید

دوغاب ریزی پایانی!

هزینه سنگ کاری نمای ساختمان به چه عواملی بستگی دارد!

در دنیای اجرای سنگ کاری نمای ساختمان به هزینه ها یعنی یکی از مهم ترین بخش های ماجرا می رسیم. قیمت اجرای نمای ساختمان تحت تاثیر عواملی مختلف است! برخی از این عوامل در نوعِ سنگ، شیوه ی کار یا روش اجرای آن، موقعیت مکانی و مساحتِ کار، و… خلاصه می شود.

پس ما امکانِ بیانِ یک هزینه ای ثابت را نخواهیم داشت و شما به جهتِ کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در ارتباط با هزینه ها می توانید، با کارشناسان ما در آسمان فوم تماس بگیرید.

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طولِ این مطلبِ از خود در آسمان فوم با شما در ارتباط با اجرای سنگ کاری نمای ساختمان صحبت نمودیم. به شما گفتیم که این کار دربرگیرنده مراحلی متنوع است! از نصب داربست گرفته تا به ملات زنی پایانی! البته در این میانه ها کوتاه اشاره ای به هزینه ها هَم داشتیم! همانطور که خواندید، هزینه اجرای سنگ کاری نمای آپارتمان ها تحت تاثیر عواملی مختلف چون؛ نوعِ سنگ یا روش اجرا و… است.

پس شما دوستانِ عزیز به جهتِ کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در این زمینه می توانید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.