ژل میکروسیلیس چیست؟

کف سازی حیاط با بتن
کف سازی حیاط با بتن
اسفند ۲۷, ۱۴۰۲
اجرای سنگ کاری نمای ساختمان + هزینه و قیمت ۱۴۰۲
اجرای سنگ کاری نمای ساختمان + هزینه و قیمت ۱۴۰۲
اسفند ۲۷, ۱۴۰۲
نمایش همه

ژل میکروسیلیس چیست؟

ژل میکروسیلیس چیست؟

ژل میکروسیلیس چیست؟

ژل میکروسیلیس که به عنوانِ مکمل بتن از آن یاد می شود. شما می توانید، از این ژل ها در اصلاحِ خواصِ بتن بهره گیرید. اغلب استفاده از این ژل ها برای بتن و آب بندی کردنِ آن خلاصه می شود. به همین خاطر است، که از این ماده معمولاً در بطنِ سازه های موجودِ در کنارِ سواحل استفاده خواهد شد.

با ما همراه بوده و در ارتباط با ژل نام برده شده بیشتر بدانید! قطعاً اینچنین شما می توانید، راحت تر تصمیم گیری نموده و به پاسخِ سؤالات خود دَست یابید.

مقالات مرتبط

ژل میکروسیلیس چیست!

میکروسیلیس با پُر نمودنِ منافذ بسیار ریز که توسطِ سیمان و ماسه به همین راحتی ها پُر نمی شود، یک بافت مستحکم و بادوام ایجاد می نماید. علاوه بَر تمامی اینها ژل معرفی شده با اعطای چسبندگی بیشتر به سیمان میزانِ استحکام بتن را بیش از پیش می کند.

نکته جالب توجه این که با وجودِ ژل میکروسیلیس سطحِ بتن صاف تر از پیش خواهد شد. به همین خاطر است، که ضمن ساخت محیط هایی که به سطوح صاف و یکدست نیاز است، از میکروسیلیس بهره می گیرند. مثل؛ ساختِ پیست مخصوص یا سالن های ورزشی حرفه ای!

این ژل جزئی از بی نقص ترین فرآورده های افزودنی بتن محسوب شده که با وجودِ آنها در دِل ملات های بتنی، نفوذ ناپذیر می گردند. پس در مقابل مواد شیمیایی چون؛ نمک، سولفات و… مقاوم می شود! ممکن است، که شما این ماده را با نام هایی دیگر هَم یاد کنید. مثل پودر میکروسیلیس، پاور ژل و…!

با کاربردهای میکروسیلیس بیشتر آشنا شوید!

بهتر است، که چنین بگوییم؛ کاربرد چسب چوب یا همان میکروسیلیس بسیار گسترده است. البته که یکی از اصلی ترین و غیرقابل چَشم پوشی ترین کاربرد آنها در افزایشِ مقاومت سازه خلاصه می شود. با ما همراه باشید، تا به خوبی با کاربردهای ژل نام برده شده آشنا بشوید؛

با کاربردهای میکروسیلیس بیشتر آشنا شوید!

 

·         از آن در بتن های آب بندی استفاده می شود!

درونِ ژل میکروسیلیس یک ماده روان کننده وجود دارد! این ماده به حالتی است، که منجر به آب بندی شدنِ بتن و تمامی حفره های ریز و درشت می شود. در نهایت آنچه که رُخ می دهد، عدم نفوذ آب در دِل بتن بوده و سازه شما مقاوم تر می شود.

·         از آن در بتن های مقاوم بهره گیری شده است!

دوده سیلیسی در کناره ی سیمان منجر به ایجاد سیلیکات کلسیم مقاوم و سخت می گردد. در نهایت آنچه که رُخ خواهد داد، ایجاد بتنی با درصد مقاومت بالا خواهد بود.

·         از آن در بتن های خود متراکم استفاده می شود!

از بتن خود متراکم ضمن سازه هایی که نیاز به قوام بالایی دارند، بهره گیری می شود. مثلاً ما می توانیم، به ساخت پل ها با دهانه هایی بسیار بزرگ اشاره بنماییم! یا ساختمان هایی بسیار بلند مرتبه و عظیم الجثه. علاوه بَر تمامی اینها از ژل میکروسیلیس در دِل سازه هایی که نیاز به مقاومت چند برابری دارند، استفاده خواهد شد.

مثل؛ سازه هایی ساحلی، رو سازهایی بتنی، مقاطع نازک بتنی، ساخت و سازهایی که در معرض بارِ دینامیکی و… می باشند.

استفاده از پودر میکروسیلیس بهتر است، یا ژل؟

معمولاً استفاده از ژل ها رایج تر از پودر می باشد، ولی چرا! اوّل آنکه استفاده از پودر میکروسیلیس می تواند، برای شما خطر آفرین باشد. چرا که پودر از راهِ دهان، بینی و چَشمان وارد بدن آدمی می شود. به همین خاطر معمولاً چنین توصیه می گردد، که از ژل میکروسیلیس بهره گیری شود.

روش اختلاط پودرها در دِل بتن بسیار سخت تر از ژل ها پیش می رود. پس می توان نتیجه گرفت، که ژل آن بسیار بهتر از پودر میکروسیلیس است!

تماس بگیرید

با مهم ترین مزیت های میکروسیلیس آشنا بشوید!

  • بیشتر شدنِ مقاومت فیزیکی بتن.
  • بیشتر شدنِ حالتِ چسبندگی در بتن.
  • بهبود یافتنِ آیتم های بتن به لحاظ ماندگاری.
  • بهره مندی کمتر از آب برای بهبود یافتنِ خواص گوناگون بتن.
  • کاهش میزانِ نفوذ پذیری به هنگام استفاده از ژل میکروسیلیس به نسبت بتن معمولی.
  • قطعاً پمپاژ بتن راحت تر پیش رفته و استهلاک در تجهیزات و ماشین آلات بتن ریزی کاهش می یابد.

اینها تنها چندی از مزیت های بهره مندی میکروسیلیس بود، که نام بردیم. قطعاً شما متوجه شدید، که ژل نام برده شده می تواند به دوام و مقاومت سازها کمک شایانی نموده و شما را همراهی کند.

 

با مهم ترین مزیت های میکروسیلیس آشنا بشوید!

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طولِ این مطلبِ از خود ژل میکروسیلیس را به شما معرفی نمودیم. اینکه ژل معرفی شده برای آب بندی نمودنِ بتن یکی از بهترین گزینه هاست. آن نیز می تواند، منافذ بسیار کوچک را پُر نموده و یک بافت غیر قابل نفوذ ایجاد کند.

البته در رابطه با کاربردها و مزیت های آنهم با شما سخن گفتیم. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده برای شما مفید و موثر بوده باشد. لذا شما می توانید، در صورتِ وجودِ سؤالاتی بیشتر با کارشناسان ما در آسمان فوم تماس بگیرید.