کف سازی حیاط با بتن

ارزان ترین روش ساختمان‌ سازی
ارزان ترین روش ساختمان‌ سازی
اسفند ۲۶, ۱۴۰۲
ژل میکروسیلیس چیست؟
ژل میکروسیلیس چیست؟
اسفند ۲۶, ۱۴۰۲
نمایش همه

کف سازی حیاط با بتن

کف سازی حیاط با بتن

کف سازی حیاط با بتن

ما در طولِ این مطلبِ از خود در آسمان فوم موضوعِ کف سازی حیاط با بتن را انتخاب کرده ایم. ولی چرا؟ در واقع یکی از جالب توجه ترین مصالحِ موجود در دنیای ساختمان سازی، بتن است. بلی حدسِ شما درست می باشد! بتن دارای مزیت ها و ویژگی هایی متعدد و متنوع بوده و ضمن انواعی از پروژه های صنعتی و نیمه صنعتی کاربرد دارد.

این روزها مصالح بسیاری در جهانِ ساختمان سازی روی کار آمده اند. مثلاً ما می توانیم، به سنگ ها یا سرامیک و موزائیک اشاره کنیم. ولی واقعاً که بتن چیز دیگریست! به همین خاطر ما در طولِ این مطلبِ از خود با کف سازی حیاط به کمکِ این ماده به کنارِ شما آمده ایم.

مقالات مرتبط

درباره کف سازی حیاط با بتن بیشتر بدانید!

حیاط از جمله مهم ترین و قابل توجه ترین قسمت های یک ساختمان بوده و این مسئله غیر قابل چَشم پوشی است. درست می باشد، که این روزها با گسترش زندگی شهری آپارتمان نشینی هَم با پیشرفت چَشم گیری مواجه شده است. ولی باز هَم وجودِ حیاط به تداوم خود ادامه داده و در اغلب آپارتمان ها دیده می شود.

به جهتِ کف سازی حیاط انواعی از مصالح وجود دارد. مثلاً ما می توانیم؛ به سرامیک، موزائیک، چوب و… اشاره کنیم. ولی در این میانه ها کف سازی حیاط با بتن بنا بَر وجودِ ویژگی هایی متعدد در دِل آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بتن دارای سطحِ مقاومت بسیار بالایی بوده و به راحتی اجرا می شود. البته لازم به ذکر است، که اجرای آن تحت تاثیر فاکتورهایی گوناگون است!

 

درباره کف سازی حیاط با بتن بیشتر بدانید!

مزایا و معایب بهره گیری از بتن در کف سازی حیاط

همانطور که گفتیم، یکی از رایج ترین مصالح ساختمانی سازی، بتن بوده که در قسمت هایی مختلف از ساخت مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی بهره گیری از این نوعِ مصالح به نسبت سنگ یا سرامیک و… مزیت هایی بیشتر دارد. ما در قسمتِ زیر به مهم ترین مزیت کف سازی حیاط با بتن اشاره خواهیم نمود؛

  • استفاده از بتن در فرآیند کف سازی حیاط می تواند، شرایط را به جهتِ استفاده سایر مواد و متریال مهیا سازد.
  • هزینه مربوط به اجرا نیز نحوه نگهداری از بتن به نسبت سایر مواد اوّلیه موجود در این زمینه بسیار مناسب تر است.
  • پس بتن یکی از مقرون به صرفه ترین مصالح موجود در دنیای ساختمان سازی بوده که می تواند، به شما در کنترل هزینه ها یاری رساند!
  • استفاده از بتن در محیط هایی که وسیع هستند، در واقع کف سازی حیاط با بتن در ابعادی گسترده بسیار راحت تر از دیگر مصالح است.
  • اگر که مراحل اجرا به صورتِ کاملاً اصولی و دقیق پیش برود، سَطحِ نهایی کار صاف و یکدست خواهد بود. مطمئن باشید، که زیبایی بسیار بالایی را هَم رقم خواهد زد!

تماس بگیرید

البته استفاده از بتن در فرآیند کف سازی حیاط علاوه بَر مزیت هایی متعدد می تواند، برخی از معایب را هَم داشته باشد. حائز اهمیت ترین آنها دربرگیرنده؛ طولِ عمرِ پایین به هنگام اجرای غیر اصولی و نادرست است. البته کف سازی حیاط با بتن می تواند، به نسبت دیگر مصالح مدرن زیبایی کمتری را به ارمغان آورد. از سویی بتن به مرور زمان آب را به خود جذب می کند! در نهایت دچار ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن می شود.

یکی از مهم ترین نکات در زمانِ بهره مندی از بتن در کف سازی حیاط، توجه به موقعیت جغرافیایی خواهد بود. مقدار رطوبت نهفته در زمین می تواند، نقشی قابل توجه در کیفیت و طولِ عمر بتن ایفاء کند. به همین خاطر در زمین هایی با درصدِ رطوبت بالا نباید تنها به اجرای یک لایه قلوه سنگ بسنده کرد.

پس ضمن کف سازی حیاط با بتن شما می‌باید سیمان عیار سیصد و پنجاه را با ماسه نرم مخلوط بنمایید. اینچنین سیمان لیسه ای به دَست خواهد آمد. سپس یک لایه نازک به کمک این سیمان بَر روی زمین اجرا بنمایید!

 

مزایا و معایب بهره گیری از بتن در کف سازی حیاط

هزینه مربوط به کف سازی حیاط به کمکِ بتن

کاملاً درست است! بتن از جمله مقرون به صرفه ترین مصالح ساختمانی به شمار می رود. ولی هزینه کف سازی حیاط با بتن می تواند، تحت تاثیر عواملی متنوع باشد. مثلاً ما می توانیم، به نوعِ بتن یا گستره حیاط و محیط مد نظر، حق الزحمه کارکنان و… اشاره کنیم. پس این شما هستید، که به جهتِ کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در زمینه هزینه ها امکانِ تماس با ما را خواهید داشت.

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طولِ این مطلبِ از خود در آسمان فوم به بررسی جوانبِ گوناگون کف سازی حیاط با بتن پرداختیم. اینکه بتن از جمله مصالح رایج موجود در جهانِ ساختمان سازی بوده و بسیار کم هزینه است! (البته نسبت به مصالح ساختمانی دیگر!) حال شما می توانید، برای اطمینان خاطر بیشتر و کسبِ اطلاعاتِ دقیق تر در رابطه با
مزایا و معایب به کار گیری بتن در کف سازی حیاط با ما تماس بگیرید.