ارزان ترین روش ساختمان‌ سازی

معرفی بهترین و ارزان ترین پوشش سقف
معرفی بهترین و ارزان ترین پوشش سقف
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲
کف سازی حیاط با بتن
کف سازی حیاط با بتن
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲
نمایش همه

ارزان ترین روش ساختمان‌ سازی

ارزان ترین روش ساختمان‌ سازی

ارزان ترین روش ساختمان‌ سازی

همانطور که می دانید اخیرا صنعت ساختمان سازی با پیشرفت های زیادی روبرو شده است، با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی شاهد ورود مصالح جدید و مدرنی بوده ایم. با استفاده از تکنولوژی و این روش ها می توانید سرعت ساخت و سازها را به میزان زیادی افزایش بدهید. دقت داشته باشید، ساخت سازه های مختلف می تواند به موارد زیادی از جمله شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناسب بستگی دارد. در ادامه قصد داریم به بررسی ارزان ترین روش ساختمان‌ سازی بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

مقالات مرتبط

آشنایی با ارزان ترین روش ساختمان‌ سازی

همانطور که قبلا اشاره کردیم روش های مختلفی در سال های اخیر برای ساختمان سازی به وجود آمده است. در ادامه به برخی از روش ها که ارزن تر از سایر روش ها هستند اشاره خواهیم کرد.

 

آشنایی با ارزان ترین روش ساختمان‌ سازی

§         روش پیش ساخته

یکی از ارزان ترین روش ساختمان‌ سازی استفاده از مصالح پیش ساخته مثل یونولیت ها می باشد. در واقع سازه های پیش ساخته به مصالحی اطلاق می شود، که همه ی اجزا به شکل آماده در کارگاه ها و کارخانه های ساخت مصالح تولید شده اند. در این روش ساخت و ساز حتی اسکلت ها به صورت پیش ساخته تولید می شوند. در روش پیش ساخته معمولا از مصالح سنتی نظیر بتن و فولاد کمتر استفاده می شود، به همین دلیل عملیات ساختمان سازی از قیمت پایین تری برخوردار خواهد بود.

ارزان ترین روش ساختمان‌ سازی مانند استفاده از یونولیت و ساندویچ پنل ها به شما امکان می دهد سازه هایی را تولید کنید، که در برابر حرارت، آلودگی صوتی، رطوبت، زلزله، آتش سوزی و غیره مقاومت بالایی داشته باشند. درباره ی ساختمان های پیش ساخته می توانیم بگوییم می توانند انواع مختلفی داشته باشند، با استفاده از مصالح مختلفی تولید شوند. علاوه بر یونولینت و پی وی سی رایج ترین انواع ساختمان های پیش ساخته شامل چوبی، بتنی و ….. هستند. جالب است بدانید امروزه استفاده از پنل های دیواری و تری دی پنل ها بیش از گذشته مرسوم شده است.

از مزایای ارزان ترین روش ساختمان‌ سازی می توانیم به تسریع فرایند ساخت و ساز، قیمت کمتر، مقاومت در برابر زمین لرزه، کاهش هزینه ها و صرفه جویی در انرژی اشاره کنیم.

§         روش LSF

یکی دیگر از ارزان ترین روش ساختمان‌ سازی روش LSF می باشد. در این روش برای ساخت ساختمان ها از سازه هایی با نام ال اف سی استفاده می کنند، این مصالح را با استفاده از ورقه های فولادی سبک تولید می کنند. اغلب می توانیم این سازه های پیش ساخته را به شکل گالوانیزه با ضخامت بسیار کم مشاهده کنیم. در واقع انتخاب روش ال اف سی زمانی پیشنهاد می شود، که علاوه بر کاهش هزینه ها استحکام سازه هم مهم باشد.

LSF به عنوان یکی از گزینه های پرطرفدار در ارزان ترین روش ساختمان‌ سازی به این شکل است، که با کمک قالب هایی انجام می گیرد، که این قالب ها بدون نیاز به حرارت با استفاده از روش های فرم دهی سرد تولید می گردد. در این روش نوین ساخت و ساز از فلزاتی استفاده می شود، که به وسیله ی آلیاژ زینک پوشش داده شده اند. این قابلیت باعث می شود، که سازه ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی پیدا کنند.

تماس بگیرید

روش LSF

مهم‌ترین راهکار های کاهش هزینه‌ های ساخت و ساز

در ادامه ارزان ترین روش ساختمان‌ سازی می توانید راهکارهایی را به کار ببندید تا به مقدار زیادی هزینه ها را کاهش خواهید داد. در اولین گام می توانید از تولیدکنندگان مصالح پیش ساخته خرید خود را انجام بدهید، به این ترتیب به میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد.

در گام بعدی دقت داشته باشید، پیش از اینکه اقدام به ساخت سازه ی مورد نظرتان کنید، همه ی نیازهای خود را در زمینه مصالح برآورد کنید، تا از خرید مصالح اضافی پیشگیری کنید. دقت داشته باشید که نباید به هر قیمتی مصالحی را با قیمت پایین خریداری کنید، زیرا برخی از این مصالح از کیفیت پایینی برخوردار هستند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به بررسی ارزان ترین روش ساختمان‌ سازی بپردازیم. یکی از تولید کنندگان مصالح پیش ساخته گروه آسمان فوم است که می تواند به شما در تشخیص میزان مصالح کمک زیادی کند. با بیان شرایط اقلیمی و نیاز خود در هنگام خرید مصالح پیش ساخته بر اساس نیاز خود خریداری نمایید.