کاربردهای فوم و یونولیت در ساخت و ساز پل ها

فوم سقفی و یونولیت سقفی
ارزش و قیمت فوم سقفی و یونولیت سقفی
دی ۱۲, ۱۳۹۸
ویژگی های فیزیکی و مکانیکی بلوک های یونولیت سقفی
ویژگی های فیزیکی و مکانیکی بلوک های یونولیت سقفی
دی ۱۲, ۱۳۹۸

کاربردهای فوم و یونولیت در ساخت و ساز پل ها

انواع فوم و یونولیت علاوه بر اینکه در پروژه های ساختمان سازی به منظور عایق کردن کف، دیوارها و سقف استفاده می شوند، در سایر پروژه های ساخت و ساز به منظور پایه ‌ریزی و استحکام بیشتر سازه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از انواع پروژه های عمرانی، پل سازی می باشد. در ساخت پل ها از بلوک های یونولیتی و بلوک های فوم در ابعاد و اندازه های مختلف استفاده می شود. یونولیت استاندارد به عنوان یک ماده پر کننده برای بستر پل به کار می رود. زمانی که قرار باشد از نفوذ پذیری بتن در برخی از قسمت ها جلوگیری شود استفاده از فوم و یونولیت مناسب است. پس از اینکه نقشه پروژه پل سازی به پایان رسید، زمان انتخاب مصالح، علاوه بر بتن و میلگرد، بلوک های یونولیتی پلی استایرن در فهرست مصالح مورد نیاز قرار می گیرند.

استفاده از انواع فوم و یونولیت در پل سازی، مزایای زیادی را به همراه دارد. یکی از این مزایا در حقیقت، کاهش بار وارد شده به کل سازه و همچنین وزن سبک آنها است. به جای اینکه از بلوک های بتنی برای پل سازی استفاده شود و حدود ۱۵۰ پوند وزن را در هر فوت مکعب به سازه وارد کند می‌توان وزن یک پل را تا صدها هزار برابر کاهش داد! کاهش وزن سازه پل با استفاده از بلوک های یونولیت استاندارد در نهایت موجب کاهش هزینه ‌های اجرای سازه خواهد شد. این دقیقاً همان چیزی است که بسیاری از مهندسان و متخصصان پل سازی به دنبال آن هستند.

فوم و یونولیت

فوم و یونولیت

عموماً در یک پروژه پل سازی، هزینه‌ های نصب فوم و یونولیت بسیار کمتر از هزینه های نصب بلوک های بتنی هستند. استفاده از این بلوک ها، سازه های مقاوم تری را تولید می کند و همچنین در طولانی مدت، مصالح  به کار رفته در پل هرگز دچار تخریب فرسودگی و خوردگی نمی شوند. این در حالی است که تجربه و شواهد نشان داده اند لزوم استفاده از مصالح اولیه مقاوم در ساخت و طراحی سازه های پل برای تمام شهرها چقدر ضرورت دارد.

طی یک مطالعه که بر روی پروژه‌ های پل سازی در ایالات متحده آمریکا انجام شده است، نتایج نشان داده اند بیشتر از ۵۵۰۰۰ پل در آمریکا وجود دارد که به تعویض یا تعمیر نیاز دارند؛ این در حقیقت به آن علت است که قسمت های مختلف پل، تخریب شده اند یا در حال تخریب هستند! چنانچه مصالح اولیه مقاوم در پروژه ها استفاده شود این خطرات تا حد چشمگیری کاهش کاهش خواهند یافت. انواع فوم و یونولیت در برابر تغییرات محیطی و عوامل مخرب محیطی مقاوم هستند، بنابراین به صورت ترکیبی در کنار بتن می ‌توانند گزینه ایده آل برای ساخت پل های با دوام باشند. یونولیت استاندارد با هدف سبک تر کردن بار پل ها مورد توجه قرار دارد.

در شکل زیر می توانید به کارگیری فوم و یونولیت را در کنار سایر مصالح برای پروژه های پل سازی مشاهده کنید:

فوم و یونولیت

فوم و یونولیت

کاربرد فوم و یونولیت در پل سازی

فوم و یونولیت استاندارد، مصالحی ایده‌آل برای به کارگیری در پروژه های پل سازی هستند. در قسمت های پایه های پل و بستر پل از بلوک های یونولیت استاندارد استفاده می شود. در هر قسمت که لازم باشد یک پوشش محافظ برای یونولیت ها اعمال می شود. هنگام نصب فوم و یونولیت در بستر پل که به اصطلاح کف سازی پل می گویند، ابتدا اسکلت بندی فلزی ساخته می شود و سپس فاصله های میانه اسکلت ها با بلوک های یونولیتی پر می شود؛ سپس فواصل آزاد میان یونولیت ها از طریق بتن پر می شود.

یک نکته مهم در خصوص استفاده از فوم و یونولیت برای پل سازی این است که انتخاب ابعاد و اندازه های یونولیت ها در کنار انتخاب میلگردها با ضخامت استاندارد و همچنین بافت بتن بستگی به نوع پروژه پل سازی دارد. همه این ها از قبل، توسط طراحان و مهندسان تعیین شده اند. مراحل اجرا توسط شرکت های پیمانکاری دنبال می شود.

پروژه های پل سازی زمانی اهمیت بیشتری دارند که قرار است پل از روی یک رودخانه عبور کند؛ همچنین چنانچه باید بار سنگین تری از تردد زیاد وسایل نقلیه از روی پل انجام گیرد، لزوم استحکام و دوام سازه احساس می‌شود.

فوم و یونولیت در ساختمان ها

 به کارگیری فوم و یونولیت استاندارد در ساختمان ها نظیر استفاده آنها در پروژه های پل سازی، مزایای زیادی دارد. اصلی ترین هدفی که موجی می شود از بلوک های یونولیت در ساختمان استفاده گردد، کاهش اتلاف انرژی است. از این مصالح در ساخت سالن های تئاتر، سالن سخنرانی، کلیساها، استخر شنا، مجتمع های مسکونی، تجاری و حتی ویلاها استفاده می شود. به طور کلی در پروژه هایی که نیاز به جلوگیری از اتلاف انرژی ساختمان مورد توجه قرار داشته باشد، استفاده از انواع یونولیت سقفی یا یونولیت استاندارد ضرورت دارد.

فوم و یونولیت

فوم و یونولیت

خرید فوم و یونولیت استاندارد

خرید و فروش یونولیت استاندارد با توجه به قیمت یونولیت، ابعاد بلوک های مورد نیاز برای پروژه‌ های عمرانی یا ساختمانی و تغییرات قیمت بازار انجام می گیرد. با توجه به اینکه تغییرات قیمت مواد اولیه ساخت انواع بلوک های یونولیت، قیمت آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، لذا پیشنهاد می کنیم قبل از ثبت سفارش خرید پیرامون قیمت و تعداد مورد نیاز فوم و یونولیت ها با کارشناسان فروش تماس حاصل کنید.

جهت اطلاعات بیشتر از قیمت یونولیت سقفی و یا سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن های تماس :

۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۱
۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۲
۰۲۱۵۶۳۹۱۲۵۲
۰۹۱۲۷۰۹۰۲۰۰

آدرس کارخانه : تهران ، شهرک صنعتی نصیرآباد ، خیابان سرو، سرو ۱۹، قطعه ۶۴ پلاک۲

خلاصه
تاریخ
عنوان
کاربردهای فوم و یونولیت در ساخت و ساز پل ها
امتیاز
۵1star1star1star1star1star