ویژگی های فیزیکی و مکانیکی بلوک های یونولیت سقفی

فوم و یونولیت
کاربردهای فوم و یونولیت در ساخت و ساز پل ها
دی ۱۵, ۱۳۹۸
خرید یونولیت
یونولیت از کجا بخرم؟
دی ۱۵, ۱۳۹۸

ویژگی های فیزیکی و مکانیکی بلوک های یونولیت سقفی

بلوک های فوم و یونولیت سقفی موادی هستند که بیشتر از ۹۵ درصد از وزن آن ها را هوا اشغال کرده است. از دهه ۱۹۵۰ استفاده از انواع فوم و یونولیت در پروژه های ساخت و ساز و سایر کاربردها مورد توجه قرار گرفته است. این مواد دارای خواص عایق حرارتی عالی با مقاومت و سختی فوق العاده بالا هستند. مهندسان مواد و کارشناسان، آستانه مقاومت و سختی بلوک های یونولیت سقفی را قابل مقایسه با خشت خام با مقاومت متوسط می دانند. این مصالح دقیقاً همان هایی هستند که به مرور زمان، جایگزین مصالح قدیمی تر برای عایق صوت و حرارت در ساختمان بوده اند.

 جذب بار مرده ساختمان و کاهش فشارهای جانبی که به قسمت های زیرین سازه وارد می‌شود از طریق استفاده از بلوک های فوم و یونولیت استاندارد امکان پذیر است. بنابراین یک امر طبیعی است که این بلوک ها جایگاه ویژه ای در امور ساخت و ساز  به خود اختصاص دهند و مورد استقبال مهندسین قرار گیرند.

طراحی و ساخت انواع فوم و یونولیت سقفی مطابق با استانداردهای جهانی انجام می گیرد. در کارخانه ساخت یونولیت استاندارد، تمام فاکتورها مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد. واحد کنترل کیفیت، محصولات نهایی را از نظر خصوصیات فیزیکی و ویژگی های مکانیکی به دقت مورد ارزیابی قرار می دهد. یونولیت ها باید در تمام آزمون ها نتایج رضایت بخش را به دست آورند.

ویژگی های فیزیکی و مکانیکی بلوک های یونولیت سقفی

بلوک های یونولیت سقفی

در برخی از پروژه ها که از بلوک های فوم و یونولیت سقفی به عنوان کف سازی استفاده می شود، پس از خاک ریزی روی یونولیت ها می توان مطمئن بود که مقدار فشار وارد شده به کف تا حد زیادی جذب خواهد شد. از این نوع ساخت و ساز برای پل سازی و راهسازی و استابلایزر به ویژه معابری که میزان تردد در آنها بالا است، استفاده می شود.
در حال حاضر انواع فوم و یونولیت استاندارد به صورت خام یا به صورت ترکیبی با سایر مصالح در سراسر جهان به ویژه کشورهای پیشرفته تر نظیر آلمان، ژاپن، آمریکا یا نروژ مورد استقبال قرار گرفته است. بسیاری از پروژه های ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی با تکیه بر قابلیت ‌های منحصر به فرد یونولیت سقفی و بلوک های فوم انجام می گیرند. خرید و فروش یونولیت سقفی در بازارهای جهانی با توجه به عرضه و تقاضا انجام می گیرد. بنابراین برای دریافت قیمت فوم و یونولیت با کارشناسان فروش در ارتباط باشید.

مرور کوتاهی بر فرایند ساخت یونولیت سقفی

گرانول های جامد پلی استایرن از طریق مجرای دستگاه به یک محفظه مخلوط کننده وارد می شوند؛ مواد مخلوط، تحت حرارت و فشار، ذوب شده و به محفظه دیگری جریان پیدا می‌کنند؛ در محفظه دوم، هوا به مخلوط وارد می شود. در همین قسمت است که بیشترین حجم یونولیت از هوا پر می شود. پس از هوادهی، مخلوط مذاب وارد قالب‌های مخلوط مخصوص می‌شود و سپس تحت فرایند خنک سازی و خشک شدن قرار می گیرد. بلوک های خشک با ابعاد و ضخامت مشخص  از انتهای خط تولید خارج می شوند.

ویژگی های فیزیکی و مکانیکی بلوک های یونولیت سقفی

بلوک های یونولیت سقفی

فاکتورهای مهم در ساخت فوم و یونولیت سقفی

پس از اینکه بلوک های فوم و یونولیت سقفی از خط تولید خارج شدند، به قسمت انبار اولیه منتقل می شوند. چند نمونه از محصولات به عنوان نمونه مورد آزمایش به واحد کنترل کیفیت ارسال می شود. متخصصان انجام آزمایش های کنترل کیفیت، بر روی یونولیت ها آزمون های مختلفی را انجام می‌دهند. این آزمون‌ها در حقیقت تعیین کننده ویژگی های فیزیکی و مکانیکی یونولیت سقفی خواهند بود. دستورالعمل تمام آزمون ها مطابق با قوانینی اجرا می شود که در استانداردهای جهانی معرفی شده است. مهمترین مواردی که در کنترل کیفیت فوم و یونولیت سقفی مورد آزمون قرار می گیرد به صورت زیر می باشد:

· آزمون تراکم

· آزمون فشرده سازی

· بررسی قدرت فشار و منحنی آستانه استرس فشار

· نسبت پویسون

· اثر سرعت بارگذاری

· آزمون های تنش

· آزمون های خزش

· آزمون اصطکاک

· آزمون مربوط به مقاومت حرارتی

· تاثیرات امواج ماوراء بنفش بر روی یونولیت ها

· سنجش اشتعال پذیری

· قابلیت و میزان جذب آب

· مقاومت در برابر شرایط بحرانی

· میزان جذب انرژی

· خواص صوتی

· دوام و استحکام

· تاثیرات زیست محیطی

ملاحظات طراحی و ساخت فوم و یونولیت سقفی

اگرچه استفاده از فوم و یونولیت سقفی مورد استقبال بسیاری از پروژه ها قرار گرفته است اما یک قابلیت بسیار مهم باید همواره در مورد این مصالح مورد توجه قرار گیرد؛ این مسئله به قدری اهمیت دارد که واحد کنترل کیفیت در رتبه اول انجام آزمون ها، آن را قرار می دهد؛ این چالش بسیار مهم تحت عنوان شکنندگی یا ترک خوردگی یونولیت ها مطرح می شود. اگر فوم و یونولیت استاندارد نتواند در شرایط مختلف، بار وارده را تحمل کند، قطعاً صدمات جبران‌ناپذیری به سازه وارد خواهد شد. مهمترین ملاحظاتی که طراحی و ساخت فوم و یونولیت سقفی و بلوک های یونولیتی استاندارد در کارخانه رعایت می شود به شرح زیر معرفی می گردد:

  • تاثیر کیفیت یونولیت استاندارد بر خرید و فروش فوم و یونولیت
  • محاسبه بارهای متمرکز بر روی یونولیت
  • امکان نفوذ مواد شیمیایی یا سایر مواد تخریب کننده به بافت یونولیت ها
  • اشتغال پذیری
  • تخریب یونولیت توسط اشعه ماورای بنفش
  • امکان یخ زدگی یا انجماد
  • نفوذ حشرات به بافت یونولیت
  • قابلیت جذب رطوبت
  • امکان ایجاد شکاف بین بلوک های یونولیت سقفی
  • انعطاف پذیری و تغییر شکل
  • قابلیت ترکیب با سایر مصالح ساختمانی
  • امکان تراز بندی بلوک ها
  • قابلیت نصب در شرایط و موقعیت های مختلف

جهت اطلاعات بیشتر از قیمت یونولیت سقفی و یا سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن های تماس :

۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۱
۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۲
۰۲۱۵۶۳۹۱۲۵۲
۰۹۱۲۷۰۹۰۲۰۰

آدرس کارخانه : شهرک صنعتی نصیرآباد ، خیابان سرو، سرو ۱۹، قطعه ۶۴ پلاک۲

خلاصه
تاریخ
عنوان
ویژگی های فیزیکی و مکانیکی بلوک های یونولیت سقفی
امتیاز
۵1star1star1star1star1star