روش تولید یونولیت سقفی

برخی از کاربردهای یونولیت در صنعت
خرداد ۱, ۱۳۹۷
دریافت نشان ملی استاندارد ایران در تولید یونولیت
خرداد ۱, ۱۳۹۷

در مقاله زیر روش تولید یونولیت سقفی  و روند تولید و فراوری مواد پلی استایرن انبساطی وچگونگی تولید پلاستوفوم جهت تولید یونولیت سقفی توضیح داده می شود:

مواد اولیه یونولیت سقفی ( پلاستوفوم ) پلی استایرن انبساطی ست. پلی استایرن انبساطی موادیست به شکل رزین یا شکر باسایزهای گوناگون این مواد دارای تاریخ مصرف محدود می باشند وباید هنگام مصرف وتولید به تاریخ انقضای آن توجه  شود .

مواد اولیه جهت تولید یونولیت سقفی

مواد اولیه جهت تولید یونولیت سقفی

 مرحله اول تولید یونولیت سقفی : پخت مواد (EXPAND)

دراین مرحله مواد بوسیله بخار آب اکسینه یا به اصطلاح پخته وآماده تولید بلوک مادر در سیلوی مخصوص نگهداری مواد می شود لازم به ذکر است که دما وحرارت اطراف سیلوها ومقدار رطوبت محل نگهداری سیلوها بسیار حائز اهمیت است وباید در درجه خاص نگهداری شود.

مرحله دوم تولید یونولیت سقفی : تولید بلوک یونولیت ( قالب مادر)

دراین مرحله مواد پخته شده بعداز نگهداری درسیلوها برای مدت زمان معین به داخل قالب ریخته شده ومجدا با بخار آب بصورت بلوک یا قالب مادر در می آید دراین مرحله فشار بخار ورودی ومقدار حرارت ورطوبت حائز اهمیت می باشد. بعداز تولید، بلوک باید درانباری با دستگاه تهویه پیشرفته نگهداری شود و در تمام مدت لازم است دمای محل نگهداری بلوک یکسان باشد بعد از این مرحله بلوک آماده برش می گردد .

مرحله سوم تولید یونولیت سقفی : برش یونولیت (CNC )

در این مرحله که به اصطلاح مرحله آرایش بلوک مادر گفته می شود و طی آن بلوک های مادر بعد از نگهداری در انبار به مدت دویا سه روز آماده برش می گردند. برش به وسیله دستگاه  CNC انجام می گیرد ودر ابعاد واندازه های مختلف برش می خورد که این امر بسته به نوع سفارش مشتری می باشد .

برش یونولیت

مرحله چهارم یونولیت سقفی : کنترل کیفیت یونولیت (QC)

درتمام مراحل تولید، کنترل کیفیت وآزمایشگاه کارخانه نقش مهمی درکیفیت کالا دارد ونیروی کنترل کیفی به کمک وسایل آزمایشگاه دقیق ومدرن کیفیت محصول تولیدی کارخانه را تضمین می کند که این امرباعث رضایت مشتری از محصول کارخانه آسمان فوم رباط ودوام تولید این کارخانه می باشد.

کنترل کیفیت یونولیت