دلایل استفاده از یونولیت سقفی

پلی استایرن منبسط شده؛ پلی استایرن اکسترود شده
تیر ۹, ۱۳۹۸
استانداردهای یونولیت و فوم در تولید یونولیت استاندارد
استانداردهای یونولیت و فوم در تولید یونولیت استاندارد
تیر ۹, ۱۳۹۸

ویژگی های ایده آل و منحصر به فرد انواع یونولیت سقفی استاندارد که با نام پلی استایرن منبسط شده در بازار شناخته می شوند، موجب شده از این متریال در ساختمان سازی، بازسازی ساختمان، ساخت برج های مسکونی چند طبقه و غیره استفاده شود. به کار بردن ورقه های یونولیت در دیوارها سقف و کف ساختمان هم از نظر قیمت مقرون به صرفه می باشد و هم کاهش هزینه های مصرف انرژی را به دنبال دارد. تمام انواع ساختمان هایی که با مصالح مختلف ساخته می شوند را می توان به نوعی با یونولیت سقفی استاندارد عایق سازی کرد.

در سال ‌های اخیر، تقاضا برای اجرای پروژه‌های وسیع با استفاده از بلوک های یونولیت سقفی رو به توسعه بوده است. قیمت نصب فوم سقفی و ورق های یونولیتی در ساختمان در مقایسه با مصالح دیگر نظیر آجر، ارزانتر است. همچنین متریال فوم سقفی، دوستدار محیط زیست بوده و قابل بازیافت است. متداول ترین کاربرد ورق یونولیتی، نصب آن در دیوارها و سقف برای جلوگیری از عبور هوای داخل ساختمان است.

در تولید یونولیت سقفی استاندارد در کارخانه و همچنین استفاده از آن در محل پروژه ساخت و ساز، استانداردهای ساختمانی و صنعتی به کار می رود. اگر ورق های یونولیت، کیفیت پایینی داشته باشند، در تمام مراحل نصب با نقص های متعددی روبرو شده و بازدهی لازم را برای ساختمان نخواهند داشت. با توجه به اینکه مواد مصرفی در کارخانه تولید کننده یونولیت سقفی، گرانول های پلیمری هستند، لذا صنعتگران وظیفه دارند گواهی استانداردهای زیست محیطی را در این حوزه از مراجع قانونی کسب کنند. در حال حاضر، درصد زیادی از پروژه های ساختمان سازی از طریق بتن ریزی و استفاده از بلوک های فوم انجام می شود.

 ارزش یک ساختمان مسکونی با نصب یونولیت سقفی استاندارد در سقف  و همچنین بلوک های یونولیتی در قسمت دیوارها و کف  افزایش پیدا می کند

یکی از عواملی که بر روی قیمت ساختمان مسکونی تاثیر دارد و ارزش آن را نزد مشتریان خرید خانه، بیشتر جلوه می‌دهد، استفاده از متریال مرغوب و مقاوم است. یونولیت سقفی استاندارد در حال حاضر از لحاظ وزنی سبک می باشد اما از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین خواص حرارتی فوق العاده بالای فوم سقفی موجب می شود ورق های یونولیتی در برابر آتش سوزی و حریق مقاوم بوده و از هدر رفتن گرمای داخل ساختمان به بیرون جلوگیری کند. همچنین انواع فوم سقفی را می توان با روش های جایگزین، به سادگی به بازار عرضه کرد.

ورق های یونولیتی، طول عمر بالایی دارند و متناسب با نیاز واحد ساختمانی می توان ابعاد و اندازه های آن را به راحتی برش داد. در حال حاضر تعداد زیادی کارخانه تولید کننده یونولیت سقفی در تهران و سایر شهرستان ها در حال فعالیت هستند که محصولات مرغوب را مطابق با استانداردهای لازم به مشتریان ارائه می دهند. صنعتگران این حوزه به این عقیده دارند که مدیریت ساختمان های مسکونی از نظر هزینه های انرژی و ایمنی ساکنان از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین ورق های یونولیتی در برابر تغییرات شدید آب و هوایی مقاوم بوده بنابراین به راحتی در شهرهای مختلف قابل استفاده هستند.

یونولیت سقفی

 اجرای پروژه ساختمان سازی از طریق پانل های یونولیتی

اساس کار استفاده از یونولیت سقفی استاندارد و پنل های یونولیتی برای پروژه های ساختمان سازی به این صورت است که هر یک از پنل ها با توجه به ابعاد و اندازه دیوار یا سقف در محل مورد نظر قرار داده می شوند؛ سپس پس از آنکه اسکلت فلزی تنظیم شد، بین دو پنل یونولیتی با بتن پر می شود. این نوع طراحی، یک سازه مقاوم و ارزان قیمت را برای پروژه ساختمانی فراهم می کند. تراز بندی سطح در مراحل ساخت ساختمان با استفاده از ورقه های یونولیتی اهمیت دارد.

در ساختمان هایی که به صورت چند طبقه ساخته می شوند، پس از آنکه هر سه طبقه به پایان رسید و بتن ریزی و اسکلت بندی آن انجام شد، سقف با استفاده از بلوک های یونولیت سقفی با ضخامت مشخص پوشش داده می‌شود. این بلوک ها در حد فاصل مصالح فلزی نصب می شوند بنابراین به نوعی می توان گفت اطراف بلوک یونولیتی، محافظت شده است.

ویژگی های کاربردی و مشخصات فنی یونولیت سقفی استاندارد چیست؟

 یونولیت سقفی استاندارد، فوم سقفی یا ورق یونولیتی، همه جزو مشتقات نفت خام هستند. ابعاد یونولیت سقفی معمولاً با عرض ۵۰ سانتی متر و طول ۲ متر می باشد. برای نصب انواع ورق فوم در پروژه های ساختمان سازی، آب کمتری مصرف می شود. هزینه های حمل و نقل بلوک ها تا محل نصب بسیار اندک است. با توجه به اینکه این یونولیت ها ابعاد استاندارد دارند، ضایعات کمتری در محل ساختمان به وجود می آورند.

کار با ورقه های یونولیت و بلوک یونولیت سقفی بسیار ساده است. در حال حاضر، پیمانکاران زیادی متقاضی خرید ورق یونولیت با قیمت مناسب هستند. بتن ریزی در لا به لای بلوک های یونولیتی با حداکثر راندمان انجام می گیرد چراکه بتن می تواند در شیارهای یونولیت نفوذ کند و موجب استحکام آن شود. استفاده از انواع ورق یونولیت و فوم سقفی در پروژه های ساختمانی نیاز به خرید سازه های فلزی با تعداد زیادی نظیر تیرچه، فولاد و تیر آهن را به شدت کاهش می دهد. این متریال سبک، ایمنی بیشتری را برای کارگران ساختمانی فراهم می کنند. یونولیت ها در برابر حرارت و رطوبت، عایق هستند.

بهترین روش خرید فوم سقفی با قیمت مناسب چیست؟

اگر قصد خرید و فروش یونولیت سقفی را دارید و یا تصمیم دارید قیمت فوم سقفی در بازار را به دست آورید، بهترین راهکار آن است که از وب سایت های اینترنتی استفاده کنید. بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه محصولات خود را در وب سایت ها معرفی می کنند. همچنین سایت های آگهی آنلاین، بهترین مرکز برای آشنا شدن با انواع تولید کننده یونولیت سقفی استاندارد در کشور هستند. پس از آن که به اطلاعات لازم دست پیدا کردید می توانید با شرکت آسمان فوم رباط برای دریافت قیمت فروش فوم و انواع بلوک های یونولیتی تماس حاصل کنید.

قیمت خرید فوم سقفی و سایر متریال یونولیتی برای نصب در پروژه های ساختمانی بر اساس متر مربع و وزن بلوک ها محاسبه می شود. با توجه به وزن سبک آنها، هزینه نهایی برای یک شرکت پیمانکاری بسیار کمتر از خرید آجر یا بلوک سیمانی خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم محصول بی نظیری همچون یونولیت را به شما معرفی کنیم و کاربرد این محصول رو در صنایع مختلف بررسی کنیم.

یونولیت چیست؟

یونولیت به زبان انگلیسی Ionolite و یا به نام های پلاستوفوم ، آکاسیف ، فیبر سفید و پلی استایرن در ایران شناخته شده است.

نام جهانی این محصول Polystyrene میباشد و کاربرد های بسیاری دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

یونولیتی معمولا در رنگ های سفید موجود می باشد و همچنین بسیار سبک می باشد،دلیل سبکی این محصول بی نظیر وجود ۹۵% هوا و تنها ۵ درصد پلاستیک است.

دانسیته(Density) یا چگالی یونولیت

پلاستوفوم ها در حین انجام مراحل تولید به ورق های یونولیت مبدل می شوند.میتوان گفت که این محصول کم حجم و سبک کاربردهای بسیار زیادی دارد از جمله در ساختمان سازی و عایق صدا و …

یونولیت ها با مقدار چگالی یا دانسیته ای که دارا هستند باعث طبقه بندی ورقه های پرمصرف یونولیتی می شوند.شاید برای شما سوال پیش بیاید که این دانسیته در ورق های پلاستوفوم چه کاربردی دارد و مفهوم دقیق آن چیست؟!

تعریف دانسیته یا چگالی اینطور است که نسبت میان جرم و حجم مساوی است با مقدار چگالی آن متریال که برحسب متر مکعب می باشد.

حالا که معنی و مفهوم دانسیته را متوجه شدید میتوانید تفاوت ورق های یونولیتی را از هم تشخیص دهید.

شکل یونولیت چگونه است؟

شاید بارها  اسم یونولیت  به گوش شما خورده باشد ولی خود یونولیت و شکل یونولیت را ندیده باشید و یا حتی به نام های دیگری هم آن را بشناسید مثل کاچوب ولی از نحوه تولید و شکل گیری آن اطلاعی نداشته باشید.

در تولید یونولیت ها با بخار وارده به آن متراکم می شود و همانطور که گفته شد با دانسیته های مختلفی تولید میشوند.مواد به کار رفته در پلاستوفوم ها ذرات کوچکی هستند و هنگامیکه در فرآیند تولید بخار انبوهی به آنها دمیده میشود تا بیش از ۴۰ برابر افزایش حجم پیدا میکنند و در مراحل بعدی به مراتب به حجم آنها اضافه میشود.

کاربرد یونولیت

خواص بی نظیر یونولیت باعث شده تا به عنوان عایق صوتی و همچنین عایق حرارتی استفاده شود.

بدلیل سبکی این محصول ، در صنعت ساختمان سازی استفاده بسیاری میشود.

مورد استفاده در مصال ساختمانی از جمله استفاده از یونولیت در ساخت سقف خانه.

بسیار کاربردی و پرکاربرد در بسته بندی انواع محصولات

استفاده در تخته های اسفنجی به عنوان هسته فوم

مورد استفاده در عایق بندی دیوارهای پیش ساخته

متریال مناسب برای عایق بندی در تری دی پنل ها بدلیل وزن سبک و کارآیی فوق العاده آنها

مورد استفاده در دیوار و کف ساختمان و سقف منازل و همچنین قابلیت استفاده از یونولیت ها در ساخت نمای ساختمان

یونولیت در ساخت و سازهایی مثل راه و آهن هم مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد یونولیت در ساخت ماکت بدلیل وزن کم و مقاوت بالای آن

تولید انبوه در بلوک پلاستوفوم سقفی بدلیل جایگزینی بهتر نسبت به دیگر متریال ها

قابل استفاده در یخچال های صنعتی و همچنین سردخانه ها و مورد استفاده در ساخت یخدان یا ساخت جعبه یونولیت

استفاده از فوم در تابلوهای تبلیغاتی و تابلوهای اعلانات

انواع یونولیت

همانطور که گفته شد یونولیت بدلیل مزایای بیشماری که دارد در صنعت ساختمان سازی،بسته بندی و مصارف صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار میگیرد.در ادامه شما را با انواع مختلف یونولیت ها آشنا خواهیم کرد:

یونولیت فشرده

یکی از پرکاربردترین یونولیت ها در صنعت ساخت و ساز یونولیت فشرده می باشد.یونولیت فشرده دارای چگالی بالایی می باشد و در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد.

همچنین از این محصول علاوه بر ساختمان سازی در صنایع خودرو سازی و در ساخت درب های ضد سرقت هم کارآیی مناسبی دارد.

از یونولیت های فشرده در ساخت فضای آکوستیک و ضد صدا استفاده میشود که بیشتر در مکانهایی مثل استودیو موسیقی مناسب است.

یونولیت سقفی

یونولیت سقفی نامی آشنا در بین کسانی که در صنعت ساختمان سازی فعالیت دارند می باشد.این محصول غیر سازه ای می باشد و از آن برای ساخت قالب بتن سقف ها و یا تیرچه بلوک ها مورد استفاده قرار میگیرد.

شکل یونولیت سقفی به صورت مستطیل بوده و از چگالی یا دانسیته مناسبی برخودار است.دانسیته یونولیت های سقفی بر اساس کاربرد آنها متغیر است.

فوم دیواری

یونولیت های دیواری بیش از ۲۰ سال از که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به صورت دیوار پوش فوم و فوم دیوار پوش و یونولیت دیواری و تزئینی مورد استفاده قرار میگیرد.این محصول قابلیت جذب صدا و عایق را دارا می باشد و میتواند جلوه خاص و زیبایی به دیوار ببخشد.از دیگر مزیت های استفاده از یونولیت دیواری صدا گیر بودن و ضد ضربه و قابل شستشو بودن آن می باشد

یونولیت تیرچه کرومیت

در ساخت تیرچه کرومیت نیز از یونولیت استفاده میشود و کاربردهای فراوانی دارد.فوم تیرچه کرومیت به ۲ دسته تقسیم میشوند که از نظر ابعاد با هم تفاوت دارند.

یونولیت استوانه ای

این یونولیت به نام های پلاستوفم استوانه ای و پلاستوفوم پل سازی و یونولیت پرکننده حجم مشهور است.از این محصول در مصارف خانگی از جمله ساخت میزهای شکیل استوانه ای و ساخت ماکت ها کاربرد دارد.از کاربرد های دیگر این محصول میتوان به استفاده یونولیت استوانه ای در پل سازی اشاره کرد که بدلیل سبک بودن آن استفاده میشود.بیشتر از این محصول برای استفاده در پل سازی و ساختمان سازی جهت کم وزن کردن سازه استفاده میشود زیرا یونولیت استوانه ای حجم زیادی را میتواند اشغال کند و وزن خیلی کمتری نسبت به بتن و دیگر مصالح موجود در بازار دارد.

فوم توپی

یونولیت توپی یکی از یونولیت های کاربردی است که در زمینه ماکت سازی و دکور و وسایل ترئینی و همچنین ساخت کاردستی کارآیی بالایی دارد.این محصول با چندین نام در بازار شناخته شده است از قبیل یونولیت گرد ، توپ فومی ،یونولیت کروی و کره یونولیتی و …

یونولیت توپی در سایزهای مختلف و بر اساس سفارشات تولید میشوند ولی بیشتر در سایزهای ۴ سانتی متر الی ۲۰ سانتیمتر پرکاربردتر می باشند.

پلاستوفوم مکعبی یا بلوکی

این یونولیت جایگزین ویژه ای برای بلوک های سیمانی می باشد.با جایگزینی یونولیت های مکعبی به جای بلوک های سیمانی میتوان نوخاله های ساختمانی را بشدت کم کرد.پلاستوفوم مکعبی با ابعاد مختلف تولید میشوند و دارای انواع مختلفی می باشند از قبیل یونولیت مکعبی معمولی و نسوز و فشرده و مخلوط.

یخدان یونولیتی

به احتمال زیاد شما در دوران کودکی یا نوجوانی خود یکی از این یخچال یونولیتی رو از نزدیک دیده باشید که در داخل جعبه مواد غذایی از قبیل نوشیدنی ها و بستنی ها و … نگهداری می شد.یخدان یونولیتی عایق حرارتی بسیار مناسبی می باشد که میتواند در برابر گرما و سرما عایق قوی ایجاد کند.یکی دیگر از کاربرد یخدان یونولیتی در بسته بندی محصولات می باشد که بدلیل ضربه گیر بودن آن برای بسته بندی اجناس شکستنی بسیار مناسب است.

یونولیت بسته بندی

یونولیت بسته بندی مناسب برای بسته بندی انواع محصولات مثل اجاق گاز،یخچال،تلویزیون و کولر و کلیه لوازم ارزشمندی که نیازمند ضربه گیر و عایقی قوی می باشد.امروزه کارخانجات و شرکت های تولیدی با سفارش و تولید انواع قالب ها به اجناس خود و دیگر برند ها ظاهری زیبا بخشیده اند و در عین حال محصولات را با بسته بندی ایمن تر کرده اند.

گرانول یونولیت

به دانه های یونولیتی گفته می شوند که در پخت اول آن به صورت درشت تر در می آیند ولی به هم متصل نمی شوند.این دانه های یونولیتی برای ساخت انواع مبل های شنی و صدنلی های شنی کاربرد دارد.همچنین برای تولید بتن سبک نیز کارآیی دارد و برای تولید عروسک نیز بسیار کاربردی می باشد.

قیمت یونولیت

قیمت یونولیت با توجه به عملکرد و وزن و دانسیته آن متفاوت است.به طور مثال برای استفاده یونولیت ها در زیر شیروانی ویلا ها یا منازل باید یونولیت سقفی تهیه نمایید.شما میتوانید برای استعلام قیمت بهترین متریال انواع یونولیت اعم از یونولیت سقفی ، یونولیت دیواری ، یونولیت بسته بندی ، یونولیت یخدان ، یونولیت گرد و توپی با کارشناسان آسمان فوم تماس حاصل فرمایید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

دلایل محبوبیت یونولیت

مزایای استفاده از یونولیت ها و دلایل محبوبیت این محصول منحصر به فرد فراوان هستند و ما به بعضی از آنها اشاره خواهیم کرد:

سبک وزن بوده و در برابر نم و رطوبت مقاوت خوبی دارد.یکی از بهترین متریال های عایق حرارتی می باشند که عمر مفید و طولانی دارند.یونولیت ها قابل بازیافت بوده و همچنین حمل و نقل آسان و بدون دردسری دارند.

توانایی تولید یونولیت با حجم و اندازه و شکل دلخواه و توانایی لمینیت شدن با استفاده از اپوکسی رزین.

یکی از خواصیت های یونولیت ضد ضربه بودن آن است که در ورزشگاه ها از آن استفاده می شود.پلاستوفوم ها مقاومت بالایی نسبت به فشار دارند.غیر قابل نفوذ در برابر حشرات و آفات و همچنین در یونولیت ها واکنش شیمیایی ایجاد نمی شود.

امکان چاپ بر روی پلاستوفوم و فوم ها و امکان برچسب گذاری روی آنها یکی دیگر از دلایل محبوبیت این محصول فوق العاده می باشد.

همانطور که گفته شده این محصول در برابر نم و رطوبت مقاومت بالایی دارد که دلیل آن فشرده بودن جزء به جزء سلول های آن می باشد و باعث میشود که هیچ وقت دچار پوسیدگی نشوند و از پوسیدگی هم جلوگیری به عمل بیاورند.

یونولیت ها یا آکاسیف ها در کنار مزایای بیشماری که دارند معایب کمی هم دارا می باشند که دانستن آنها به شما کمک خواهد کرد

معایب استفاده از یونولیت

در برابر حلال های آلی مقاومت چندانی ندارند و در صورت استفاده از مواد شیمیایی از قبیل کلروفلوروکربن ها امکان آسیب زدن به لایه ازن وجود دارد.

احتمال اشتعال زایی هنگامی که با با رنگ های روغنی ترکیب میشوند وجود دارد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم دلایل محبوبیت روزافزون یونولیت ها را با شما در میان بگذاریم و کاربرد و انواع یونولیت را به شما معرفی کنیم.امیدوار هستیم که این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد.

جهت اطلاعات بیشتر از قیمت یونولیت سقفی و یا سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن های تماس :

۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۱
۰۲۱۵۶۳۹۴۰۰۲
۰۲۱۵۶۳۹۱۲۵۲
۰۹۱۲۷۰۹۰۲۰۰

آدرس کارخانه : شهرک صنعتی نصیرآباد ، خیابان سرو، سرو ۱۹، قطعه ۶۴ پلاک ۲

خلاصه
تاریخ
عنوان
مهم ترین دلایلی که استفاده از یونولیت سقفی را در پروژه های ساختمان سازی توجیه می کند
امتیاز
۵1star1star1star1star1star